تولید محتوا با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

اگر شما دارای کسب و کار دیجیتال هستید و به دنبال تولید محتوا برای وب سایت یا صفحه اینستاگرام خود هستید احتمالا تا کنون در مورد تولید محتوا با هوش مصنوعی مطالبی به گوشتان خورده است.

به طور خلاصه تولید محتوا با هوش مصنوعی می تواند بسیار مفید و کار آمد باشد و ظهور ابزار های هوش مصنوعی همچون ChatGPT تحولی بسیار عظیم در کار تولید کنندگان محتوا بوده است.

این ابزار ها که از سال ۲۰۲۳ در جهان شناخته شدند توانستند در مدت زمان کم طرفداران بسیار زیادی پیدا کنند. هوش مصنوعی و ابزار های مفیدش همچون یک دستیار نویسنده در کنار تولید کنندگان محتوا قرار می گیرند و به آن ها کمک می کنند.

تنها شرط استفاده از این ابزار ها برای اینکه محتوایی با کیفیت و مفید ارائه دهند این است که از نحوه ی کار و نوع درخواست ازابزار ها آگاه باشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با ابزار های هوش مصنوعی و نحوه ی کار با آن ها آشنا کنیم.

 

تولید محتوا با هوش مصنوعی

 

تعریف و نحوه ی کار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا AI، عبارت است از تکنولوژی و فرایندهایی که به کامپیوترها و سیستم‌های مخابراتی امکان می‌دهد تا رفتارها و فعالیت‌هایی را، به صورت خودکار و هوشمند انجام دهند.

این فناوری به کامپیوترها قدرت تصمیم‌گیری و یادگیری مشابه انسان‌ها را می‌دهد، به طوری که بتوانند الگوها را تشخیص دهند، تصمیماتی بگیرند و با محیط خود تعامل کنند.

از جمله کاربردهای هوش مصنوعی می‌توان به خودروهای خودران، سیستم‌های پشتیبانی مشتری، پزشکی، تحقیقات علمی و بوم‌شناسی اشاره کرد.

 

هوش مصنوعی به راه های مختلفی کار می‌کند، اما در کل، فرایندهای اصلی آن شامل تحلیل داده، استنتاج و اتخاذ تصمیمات است.

در زیر توضیح مختصری از نحوه کار هوش مصنوعی آورده شده است:

۱٫ تحلیل داده و ایده پردازی:

هوش مصنوعی ابتدا داده‌های ورودی را جمع آوری، مرتب سازی و تحلیل می‌کند. این داده‌ها ممکن است از منابع مختلفی مانند حسگرها، پایگاه‌های داده، وب و غیره باشند.
همان طور که می دانید اولین قدم برای تولید محتوا خلق ایده است و هوش مصنوعی می تواند به صورت خیلی هوشمندانه و سریع ایده پردازی کند و موضوعات جدیدی را برای تولید محتوا در اختیار شما قرار دهد.

۲٫ استنتاج و ساخت محتوا:

پس از تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی قادر است به استنتاج رسیدن از اطلاعات و ارائه پاسخ‌های منطقی و تحلیل‌های دقیق با توجه به شرایط فعلی.

هوش مصنوعی قادر است که با توجه به ایده هایی که در اختیار شما قرار داده است و یا موضوعاتی که شما طرح کرده اید برای شما محتوایی مفید در قالب متن، تصویر و … تولید کند. این کار که توسط هوش مصنوعی انجام می شود باعث خواهد شد که در وقت صرفه جویی کنید و نیازی به جستجو در صفحات و مقالات مختلف نداشته باشید.

۴٫ اتخاذ تصمیمات:

در نهایت، براساس استنتاج‌های خود، هوش مصنوعی قادر به اتخاذ تصمیمات خودکار و اجرای عملیات مورد نظر است.

به طور کلی، هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و فرایندهای خودکار، توانایی تحلیل دقیق داده‌ها، پیش‌بینی رویدادها، بهبود عملکرد سیستم‌ها و اتخاذ تصمیمات منطقی را دارد.

اگر چه هوش مصنوعی می تواند برای تولید محتوا و یا پاسخ به سوالات ما به ما کمک کند اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه پاسخ های هوش مصنوعی درست نیست و گاهی اوقات احتمال خطا در این پاسخ ها وجود دارد.

ابزار های هوش مصنوعی برای نویسندگان محتوا، تبلیغ نویسان ، صاحبان کسب و کار های اینترنتی می تواند مفید باشد و به آن ها در صرفه جویی در وقت کمک کند.

تولید محتوا با هوش مصنوعی
تولید محتوا با هوش مصنوعی

مزایای تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی

تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی دارای مزایای زیادی است که می تواند به بهبود کیفیت و کارایی محتوا کمک کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

۱٫ افزایش سرعت و بهره وری:

هوش مصنوعی قادر است با سرعت بالا و بهره‌وری بیشتری محتوا را تولید کند. این به معنای افزایش تعداد محتواهای تولید شده در یک زمان کوتاه است.

۲٫مقرون به صرفه بودن:

هوش مصنوعی با انجام خودکار یکسری عملیات و ساده تر کردن فرایند تولید محتوا نیاز به نیروی انسانی را کمتر می کند و این باعث کم شدن هزینه ها می شود.

۳٫بهبود کیفیت محتوا:

هوش مصنوعی با قابلیت تحلیل و بهینه‌سازی محتوا، می‌تواند بهبود کیفیت محتوا از نظر سئو و مورد پسند بودن از نظر کاربر را فراهم کند.

۴٫افزایش تنوع و خلاقیت:

هوش مصنوعی قادر است به تولید محتوای متنوع و خلاقانه کمک کند، که این امر می‌تواند جذابیت و تنوع بیشتری به محتوا ببخشد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

 

آموزش تولید محتوای متنی با استفاده از هوش مصنوعی

۱٫ جست و جو برای ایده و موضوع

همان طور که می دانید برای تولید هر نوع محتوایی اولین قدم پیدا کردن ایده می باشد. ایده و موضوع بخش بسیار اساسی در تولید محتوا می باشد با داشتن موضوع خوب شما می توانید بقیه مطلب خود را به خوبی پیش ببرید. یکی از کار هایی که ابزار های هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی می تواند برای شما انجام دهد دادن ایده و موضوع می باشد.

در ابزار های هوش مصنوعی هر چه بتوانید سوالات بیشتر و دقیق تری راجع به موضوع مورد نظرتان بپرسید و اطلاعات بیشتری در تاریخچه ی خود داشته باشید پاسخ های جامع تر و بهتری دریافت می کنید.

ابتدا می توانید سوالات جامع تر و کلی تری در زمینه مد نظرتان بپرسید مثلا برای پیدا کردن ایده می توانید از Chat GPT بخواهید چنیده موضوع و ایده برای محتوای متنی در زمینه مد نظرتان به شما بدهد.

مثلا بنویسید ایده و موضوعاتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ  یا لیست موضوعات برای دیجیتال مارکتینگ.

بعد از آن از لیست پیشنهادی یک مورد را انتخاب کنید و تخصصی راجع به آن موضوع سوال بپرسید.

 

۲٫ جست و جو برای کلمات کلیدی

جستجو برای کلمات کلیدی در حوزه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا کلمات و عبارات مورد جستجوی کاربران را پیدا کنید.

این مرحله یکی از اصلی ترین مراحل برای امتیاز بالای سئوی وب سایت شماست.

شما بعد از اینکه عنوان اصلی محتوای خود را پیدا کردید باید به دنبال کلمه کلیدی اصلی در متن خود باشید برای این کار می توانید از چت جی پی تی استفاده کنید.

برای مثال می توانید در آن سرچ کنید: یک لیست از کلمات کلیدی اصلی در مورد دیجیتال مارکتینگ.

بعد از پیدا کردن کلمه کلیدی اصلی باید به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی فرعی و کلمات کلیدی با میزان جستجوی زیاد باشید.

 

۳٫ ایجاد طرح کلی

ایجاد طرح کلی برای محتوای نوشتاری تان می تواند به شما کمک کند تا در ذهن خود به جمع بندی کلی در مورد مطالبی که می خواهید راجع به آن ها صحبت کنید برسید و به طور منسجم تری نوشتن مطلب را پیش ببرید. برای این کار باید فهرستی از مطالب و تیتر های محتوای خود تهیه کنید که این کار را هم می توانید با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهید.

برای تهیه ی این فهرست می توانید به این صورت عمل کنید: یک طرح کلی برای محتوای وب لاگ با موضوع دیجیتال مارکتینگ.

 

۴٫ پیدا کردن عنوان مناسب برای متن

بعد از تمام این مراحل شما باید عنوان مناسب برای مطلب خود پیدا کنید. عنوان مطلب شما بسیار مهم است زیرا در نگاه اول می تواند توجه کاربر را به خود جلب کند و باعثث جذب مخاطب به نوشته ی شما شود.

برای پیدا کردن عنوان مناسب با امتیاز سئوی بالا می توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید برای این کار باید در ابزار های هوش مصنوعی به این صورت جستجو کنید:

عنوان مقاله جذاب با کلید واژه دیجیتال مارکتینگ.

 

۵٫ نوشتن مقدمه ی متن

مقدمه ی متن شما یکی اصلی ترین قسمت های محتوای شما برای جذب مخاطب می باشد. به این دلیل که مخاطب با خواندن مقدمه می تواند تصمیم بگیرد که آیا بقیه مطلب شما را بخواند یا نه.

نکته: کلمه کلیدی اصلی شما باید در مقدمه متن یعنی ۱۰۰ کلمه ی اول متنتان باشد.

برای جستجو در هوش مصنوعی به منظور نوشتن مقدمه ی متن شما می توانید به این صورت عمل کنید:

یک مقدمه ی مقاله برای محتوای متنی در مورد دیجیتال مارکتینگ

 

۶٫ نوشتن بدنه ی متن

بعد از نوشتن مقدمه ی متن باید بدنه ی اصلی مطلب را بنویسید برای این کار باید فهرست و تیتر هایی که در طرح کلی نوشته بودید را جدا گانه در ابزار هوش مصونوعی سرچ کنید تا برای شما مطلب مرتبط با آن را بنویسد.

نکته: همیشه دقت کنید که نباید به این ابزار ها و متن هایی که به شما می دهند صد در صد اعتماد کنید و باید خودتان مطالب را به دقت بخوانید و نکاتی را به آن اضافه یا کم کنید.

 

۷٫ نوشتن نتیجه گیری

آخرین بخش مطلب شما نتیجه گیری یا جمع بندی است در نوشتن این قسمت از متن هم باید دقت کافی داشته باشید زیرا به اندازه ی قسمت مقدمه در جذب مخاطب برای شما اهمیت دارد.

برای کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای نوشتن نتیجه گیری مقاله ی خود می توانید اینگونه عمل کنید:

یک نتیجه گیری جذاب برای مقاله دیجیتال مارکتینگ آماده کنید.

 

تولید محتوا با هوش مصنوعی
تولید محتوا با هوش مصنوعی

تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی

 

معرفی سایت ها و ابزار ها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

تا این قسمت از مقاله در مورد هوش مصنوعی و طریقه تولید محتوا با هوش مصنوعی صحبت کردیم. باید تا کنون به این نکته پی برده باشید که هوش مصنوعی می تواند در تولید محتوا بسیار مفید و کمک کننده باشد.

در این بخش قصد داریم چند نمونه از سایت ها و ابزار های هوش مصنوعی برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

1. هوش مصنوعی چت جی پی تی

چت جی پی تی ( Chat GPT ) یک نوع ربات هوش مصنوعی است که با استفاده از الگوریتمهای خاصی، قادر به برقراری ارتباط با انسانها از طریق چت متنی یا صوتی است. این رباتها معمولاً برای پاسخ به سوالات، ارائه اطلاعات، ارائه محتوای متنی و حل مشکلات کاربران استفاده میشوند.

در تولید محتوا، چت جی پی تی میتواند به شما کمک کند تا بسیار سریعتر پاسخ سوالات و نیازهای خود را پیدا کنید. این رباتها میتوانند به شما کمک کنند تا در ارتباط با مخاطبان خود و همچنین تهیه ی محتوای متنی در زمینه مورد نیازتان تجربه کاربری بهتری برای شما فراهم کنند. همچنین، با استفاده از چت جی پی تی میتوانید اطلاعات بیشتری از نیازها و علاقههای کاربران خود به دست آورید و محتوای مناسبتری برای آنها ارائه دهید.

 

 

برای ورود به سایت ChatGPT کلیک کنید.

 

2. هوش مصنوعی Copy Al

ابزار هوش مصنوعی کپی ای آی( Copy ai ) یک پلتفرم تولید محتوا و نوشتار خودکار است که قادر به تولید متون، مقالات، ایمیلها، تبلیغات و سایر محتواهای نوشتاری است. این ابزار از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تولید محتواهای با کیفیت و متنوع استفاده میکند.

Copy AI امکانات مختلفی برای تولید محتوا فراهم میکند، از جمله تولید عناوین جذاب، متون تبلیغاتی و حتی نوشتن مقالات بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر. این ابزار به کسب و کارها کمک میکند تا به سرعت و با کیفیت بالا محتوای خود را تولید کنند

با استفاده از Copy AI، میتوانید زمان و هزینههای خود را برای تولید محتوا کاهش دهید و به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا به سرعت و با کیفیت بالا محتوای خود را به روز کنید و به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی  Copy Al کلیک کنید.

 

3. سایت هوش مصنوعی Jasper Al

ابزار هوش مصنوعی جاسپر ( Jasper Al ) یک پلتفرم هوش مصنوعی است که به تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی می پردازد. این ابزار با استفاده از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق استفاده می کند و بسیار شبیه به چت جی پی تی می باشد.
از این ابزار می توانید برای نوشتن کپشن اینستاگرام، نوشتن سناریو ی ویدئو های یوتیوب، متن تبلیغات و محتوا برای وبسایت ها استفاده کرد.
همچنین از امکانات دیگر این پلتفرم امکان ترجمه متن ها به 30 زبان مختلف می باشد.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Jasper Al کلیک کنید.

 

4. هوش مصنوعی Claude AI

این هوش مصنوعی به نام کلود ای آی ( Claude AI ) یک چت بات بسیار شبیه به چت جی پی تی می باشد. این ابزار توانایی خواندن درخواست هایی که شما از او دارید را دارد و به سوالات شما پاسخ می دهد.

می تواند برای شما متن مقاله بنویسد، متن های طولانی را خلاصه کند و به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

این ابزار هوش مصنوعی دارای نسخه کاملا رایگان است.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Al claude کلیک کنید.

 

5. هوش مصنوعی Gemini

هوش مصنوعی جمینی( Gemini ) یک ابزار هوش مصنوعی شبیه به چت جی پی تی می باشد و قابلیت تولید محتوای متنی با زبان و لحن طبیعی دارد.

این ابزار توسط گوگل ارائه شده است و استفاده از آن رایگان است.

جمینی یکی از ابزار های بسیار مفید برای تولید محتواست به کمک آن می توانید قسمت های مختلف مقالات خود را بنویسید.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Gemini کلیک کنید.

 

6.هوش مصنوعی  Dall-E

هوش مصنوعی دال ای ( Dall-E ) یک ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوای تصویری است. این ابزار درخواست شما برای بوجود آمدن یک عکس را پردازش می کند و عکس هایی بسیار شبیه به واقعیت را تولید می کند.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Dall-E کلیک کنید.

 

7. ابزار هوش مصنوعی write sonic

ابزار هوش مصنوعی رایت سونیک (Write Sonic) هم یکی دیگر از ابزار های هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی جهت نوشتن مقالات وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و … می باشد.

این ابزار بسیار سریع می تواند محتوای مدنظر ما را تولید کند و علاوه بر تولید متن می تواند متن های طولانی را به زبان های مختلف ترجمه کند.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Write Sonic کلیک کنید.

 

8. ابزار هوش مصنوعی Microsoft Copilot Bing

هوش مصنوعی بینگ ( Microsoft Copilot Bing ) یک ابزار برای تبدیل محتوای متنی جهت نوشتن مقالات وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و … می باشد.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Microsoft Copilot Bing کلیک کنید.

 

9. ابزار هوش مصنوعی Designer Microsoft

هوش مصنوعی بینگ ( Designer Microsoft ) یک ابزار برای تبدیل محتوای متنی به عکس می باشد.  تصاویر ساخته شده به کمک این ابزار بسیار با کیفیت است.

برای کار با این ابزار باید توضیحاتی در مورد عکسی که می خواهید بنویسید و این ابزار طبیعی ترین و با کیفیت ترین تصویر را برای شما تولید می کند.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Designer Microsoft  کلیک کنید.

 

10. ابزار هوش مصنوعی Grammarly

ابزار گرامرلی (Grammarly) یک پلتفرم هوش مصنوعی برای تشخیص دادن غلط های دستوری و املایی است. این ابزار فعلا فقط برای چند زبان محدود کار میکند و فعلا برای زبان فارسی قابل استفاده نیست.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی Grammarly کلیک کنید.

 

11. هوش مصنوعی synthesiao

 ابزار ساینت سیا (synthesiao) می تواند متنی که شما وارد آن می کنید را تبدیل به ویدئو کند. این ابزار بیش از 120 زبان و لهجه را پشتیبانی می کند که بعد از ورود متن می توانید زبان و آواتار مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به سلیقه ی خودتان ویدئو را تولید کند.

برای ورود به سایت هوش مصنوعی synthesiao کلیک کنید.

 

12. ابزار هوش مصنوعی Anthropic

ابزار هوش مصنوعی انتروپیک (Anthropic) می تواند در کمتر از یک دقیقه یک کتاب طولانی را بخواند و پردازش و تحلیل کند.

 

برای ورود به سایت هوش مصنوعی  Anthropic کلیک کنید.

تولید مقاله به کمک هوش مصنوعی

 

پرامپت نویسی چیست؟

به فرایند ورود درخواست ها با جزئیات و طریقه نوشتن سوال هایی که از هوش مصنوعی پرسیده می شود پرامپت نویسی می گویند.  هوش مصنوعی که دریافت کننده ی پرامپت است با توجه به جزئیاتی که در پرامپت تایپ کرده ایم پاسخ مناسب را به ما می دهد.

 

پرامپت نویسی درست و اصولی چگونه است؟

1. پرامپت باید شامل کلمه کلیدی و موضوع هدف باشد

2. هدفتان از تولید محتوا را در پرامپت ذکر کنید

3. در خواست باید دقیق و واضح در پرامپت ذکر شود

4. سوالات خود را جوری بپرسید که پاسخ آن ها طولانی داده شود و از سوالاتی که پاسخ آن ها بله و خیر است دوری کنید

5. برای گرفتن پاسخ درست قواعد دستوری و نگارشی را به طور کامل رعایت کنید

6. در پرامپت اطلاعات زمینه ای به هوش مصنوعی بدهید

 

برای مطالعه ی مقاله چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن کلیک کنید.

 

جهت آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]