چت جی بی تی چیست و نحوه استفاده از آن
در این مقاله به موضوع چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن می پردازیم. چت جی پی تی ChatGPT شکلی از هوش مصنوعی مولد است. کاربران می‌توانند به پاسخ‌هایی که از ChatGPT دریافت می‌کنند رأی مثبت یا منفی بدهند و بازخورد خود را نسبت به آن پاسخ درج کنند.

فهرست مطالب

در این مقاله به موضوع چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن می پردازیم. چت جی پی تی ChatGPT شکلی از هوش مصنوعی مولد است. کاربران می‌توانند به پاسخ‌هایی که از ChatGPT دریافت می‌کنند رأی مثبت یا منفی بدهند و بازخورد خود را نسبت به آن پاسخ درج کنند.

 

چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن

 

چت جی بی تی چیست و نحوه استفاده از آن
چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن

 

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

جامعه انسانی تاکنون سه تحول شگرف از این دست را پشت سر گذاشته‌ است. اولین مورد، معرفی نیروی بخار در پایان قرن ۱۸ میلادی بود که تولید را مکانیزه کرد. دومین مورد شامل توسعه گسترده الکترسیته در آغاز قرن بیستم میلادی بود که امکان تولید انبوه را فراهم کرد. سومین مورد نیز ظهور فناوری اطلاعات (IT) در دهه ۱۹۷۰ میلادی بود که تولید مکانیزه را معرفی کرد.

چهارمین تحول شگرف بر اساس زیرساخت های ارائه شده توسط فناوری اطلاعات ساخته شده است تا ما را وارد موجی کند که در حال حاضر در حال تجربه آن هستیم.

جان مک کارتی (John McCarthy)، استاد دانشگاه استنفورد، هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence) را علم و مهندسی ساخت سیستم های هوشمند تعریف می کند.

البته باید دانست که « سیستم‌های هوشمند » که در این تعریف از هوش مصنوعی آمده اند می‌توانند:

  1. سخت‌ افزاری، مانند بازو های رباتیک در برخی از کارهای تکراری مانند بستن درب بطری‌ های نوشیدنی، باشند.
  2. نرم‌ افزاری، مانند الگوریتم‌ هایی که الگوها را تشخیص می‌دهند، باشند.
  3. ترکیبی از سخت افزاری و نرم افزاری، مثلاً مریخ نورد های کاوشگر، باشند.

 

افراد خارج از جامعه دیتا ساینس از اصطلاحات این جامعه، هوش محاسباتی، هوش مصنوعی و شبکه های عصبی به جای یکدیگر استفاده می کنند. هوش مصنوعی یک تکنیک نیست. هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که زیرشاخه های دیگری مانند پردازش زبان طبیعی، رباتیک و هوش محاسباتی را پوشش می دهد.

فناوری‌ هایی که می‌توانند به میلیاردها نفر کمک کنند تا زندگی شادتر، سالم‌تر و سازنده‌تری داشته باشند. همچنین چالش‌های جدیدی را برای شهروندان و دولت‌ ها در سراسر جهان ایجاد می‌کنند. از مداخله در انتخابات تا نقض اطلاعات و حملات سایبری.

رویداد های اخیر نشان داده است که فناوری در حال تغییر نحوه تفکر ما در مورد حریم خصوصی، امنیت ملی، و شاید حتی خود دموکراسی است.

 

علم داده (Data science)

علم داده مطالعه داده ها برای استخراج بینش معنادار برای تجارت است. این علم یک رویکرد چند رشته‌ای است که اصول و شیوه‌های حوزه‌های ریاضی، آمار، هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر را برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها ترکیب می‌کند.

 

هوش محاسباتی (CI: Computational Intelligence)

عبارت هوش محاسباتی معمولاً به توانایی رایانه برای یادگیری یک کار خاص از داده ها یا مشاهده تجربی اشاره می کند. به طور سنتی سه ستون اصلی هوش محاسباتی عبارتند از شبکه های عصبی، سیستم های فازی و محاسبات تکاملی.

 

شبکه های عصبی (Neural Networks)

شبکه عصبی روشی در هوش مصنوعی است که به رایانه ها می آموزد تا داده ها را با روشی که از مغز انسان الهام گرفته شده است پردازش کنند. این یک نوع فرآیند یادگیری ماشینی است که یادگیری عمیق نامیده می شود که از گره ها یا نورون های به هم پیوسته در ساختار لایه ای شبیه به مغز انسان استفاده می کند.

 

تاریخچه هوش مصنوعی (AI) – چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن

 

تاریخچه هوش مصنوعی (AI)
تاریخچه هوش مصنوعی (AI)

 

هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence) بدون کامپیوتر نمی توانست وجود داشته باشد. بنابراین، بحث در مورد تاریخچه هوش مصنوعی بدون نگاه کردن به تاریخچه رایانه ها کامل نمی شود. برخی از پیشرفت های کامپیوتری از اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی شروع شد. اولین کامپیوتر الکترونیکی، انیاک ENIAC، در اوایل دهه ۱۹۴۰ میلادی تولید شد.

با این موفقیت، زبان های برنامه نویسی بیشتری پشت سر هم عرضه شدند. زبان LISP در اواسط دهه ۱۹۵۰ میلادی و به دنبال آن زبان PROLOG که در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی معرفی شد. با این پایه قوی، زبان های برنامه نویسی پیشرفته تر در طول زمان تکامل یافته اند و تا به امروز حضور دارند.

کلمه هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence) اولین بار در کنفرانسی در سال ۱۹۵۶ میلادی بیان شد. با استفاده از قابلیت برنامه‌نویسی رایانه‌ها، زمینه جدید هوش مصنوعی به سرعت توسعه یافت.

این به توسعه شبکه های عصبی مصنوعی (ANN: Artificial Neural Networks) همراه با انواع دیگر مانند شبکه های عصبی رگرسیون تعمیم یافته، شبکه های عصبی تابع پایه شعاعی، شبکه های عصبی احتمالی و شبکه های عصبی آبشاری کمک کرد.

هوش مصنوعی با معرفی سخت افزار مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۱۹۸۶ میلادی به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل شد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در سیستم های نظامی و بازی های رایانه ای نظامی گنجانده شد.

عرضه گسترده محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، نرم افزار و سخت افزار، توسط شرکت هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت از سال ۲۰۱۰ میلادی صورت گرفت.

 

ماشین لرنینگ Machine Learning چیست؟

یادگیری ماشینی (ML) رشته‌ای از مطالعه در هوش مصنوعی است. این علم به توسعه و مطالعه الگوریتم‌های آماری مربوط می‌شود که می‌توانند از داده‌ها یاد بگیرند و به داده‌های دیده نشده تعمیم دهند. بنابراین بدون دستورالعمل صریح وظایف را انجام می دهند.

اخیراً، شبکه‌های عصبی مصنوعی مولد توانسته‌اند از بسیاری از رویکردهای قبلی در عملکرد پیشی بگیرند. مبانی ریاضی ML با روش های بهینه سازی ریاضی (برنامه ریزی ریاضی) ارائه می شود.

داده کاوی (Data mining) یک زمینه مطالعاتی مرتبط است که بر تجزیه و تحلیل داده های اکتشافی از طریق یادگیری بدون نظارت تمرکز دارد

 

تاریخچه ماشین لرنینگ Machine Learning

اصطلاح یادگیری ماشینی در سال ۱۹۵۹ میلادی توسط آرتور ساموئل (Arthur Samuel)، کارمند شرکت IBM و پیشگام در زمینه بازی های کامپیوتری و هوش مصنوعی ابداع شد.

 

شرکت IBM

 

تاریخچه ماشین لرنینگ Machine Learning - شرکت IBM
تاریخچه ماشین لرنینگ Machine Learning – شرکت IBM

 

شرکت International Business Machines Corporation (IBM)، با نام مستعار Big Blue، یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که مقر آن در نیویورک است و در بیش از ۱۷۵ کشور جهان حضور دارد. این شرکت در زمینه سخت‌افزار، میان‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر تخصص دارد. همچنین به ارائه خدمات و مشاوره در زمینه‌هایی از رایانه‌ گرفته تا فناوری نانو می پردازد.

شرکت IBM بزرگترین سازمان تحقیقات صنعتی در جهان است که دارای ۱۹ مرکز تحقیقاتی در ده‌ ها کشور می باشد. این شرکت رکورد بیشترین پتنت‌ های سالانه ایالات متحده را که توسط یک کسب‌ و کار به مدت ۲۹ سال متوالی از سال ۱۹۹۳ میلادی تا سال ۲۰۲۱ میلادی ایجاد می‌شود، در اختیار دارد.

 

چت جی پی تی ChatGPT چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

GPT مخفف “Generative Pre-trained Transformer” است که به نحوه پردازش درخواست ها و پاسخ به آنها توسط ChatGPT اشاره دارد.

چت جی پی تی ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی (AI) است که از پردازش زبان طبیعی برای ایجاد گفتگوی مکالمه شبیه انسان استفاده می کند. این فناوری می تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کدنویسی به شما کمک کند.

ChatGPT چت جی پی تی شکلی از هوش مصنوعی مولد است. ابزاری که به کاربران اجازه می دهد تا برای دریافت تصاویر، متن یا ویدیوهایی شبیه انسان، پیام های متنی وارد کنند.

شرکت OpenAI داده‌های کاربران چت جی پی تی ChatGPT را جمع‌آوری می‌کند تا سرویس را آموزش دهد و بهینه‌سازی کند. کاربران می‌توانند به پاسخ‌هایی که از چت جی پی تی ChatGPT دریافت می‌کنند رأی مثبت یا منفی بدهند و بازخورد خود را نسبت به آن پاسخ درج کنند.

 

سازندگان چت جی پی تی ChatGPT چه کسانی هستند؟

چت جی پی تی ChatGPT یک ربات چت است. این ربات توسط شرکت OpenAI توسعه یافته و در روز ۳۰ ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی راه اندازی شده است. تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی، این نرم افزار به سریع ترین برنامه نرم افزاری مصرف کننده در تاریخ تبدیل شد که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به دست آورد و به رشد ارزش شرکت تا ۲۹ میلیارد دلار کمک کرد.

 

شرکت OpenAI

 

شرکت OpenAI
شرکت OpenAI

 

اوپن اِی آی OpenAI یک سازمان تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI) مستقر در کشور ایالات متحده است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی تأسیس شد. این شرکت در مورد هوش مصنوعی با هدف توسعه هوش مصنوعی ایمن و سودمند تحقیق می‌کند.

شرکت OpenAI توسط گروهی از کارآفرینان و محققان از جمله ایلان ماسک (Elon Musk) و سام آلتمن (Samuel Harris Altman) تاسیس شد. شرکت OpenAI توسط چندین سرمایه گذار پشتیبانی می شود که مایکروسافت قابل توجه ترین آنهاست.

این شرکت، هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence) را به عنوان سیستم‌های بسیار خودمختار که در کارهای با ارزش اقتصادی از انسان بهتر عمل می‌کنند، تعریف می‌کند.

 

چت جی پی تی ChatGPT چجوری کار میکنه؟

مانند سایر مدل های زبان مبتنی بر معماری ترانسفورماتور، چت جی پی تی ChatGPT، با پردازش و تولید متن در یک سری مراحل کار می کند.

مربیان انسانی مکالمات را ارزیابی و پاسخ ها را رتبه بندی می کنند. این مدل‌های ارزیابی به تعیین بهترین پاسخ‌ها توسط چت ربات کمک می‌کنند. در اینجا یک نمای کلی از نحوه عملکرد این فناوری در سطح بالا بیان شده است:

 

پیش‌ آموزش ChatGPT

چت جی پی تی ChatGPT روی مجموعه‌ ای از متن‌ های در دسترس عموم از اینترنت، از قبل آموزش داده شده است. این شامل وب سایت ها، کتاب ها، مقالات و سایر منابع اطلاعاتی متنی است. در طول پیش‌آموزش، مدل یاد می‌گیرد که کلمه بعدی را در یک جمله بر اساس بافت کلمات قبلی پیش‌بینی کند.

 

معماری ترانسفورماتور ChatGPT

چت جی پی تی ChatGPT بر اساس معماری ترانسفورماتور ساخته شده است که یک معماری شبکه عصبی است که به طور خاص برای پردازش داده های متوالی مانند متن طراحی شده است. مدل ترانسفورماتور از لایه‌های متعدد شبکه‌های عصبی تشکیل می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا روابط بین کلمات را در یک جمله ثبت کند.

 

تنظیم دقیق ChatGPT

پس از پیش‌ آموزش، چت جی پی تی ChatGPT روی یک مجموعه اطلاعات خاص‌ تر تنظیم می‌شود. این مجموعه با دقت توسط بازبینی های انسانی بررسی می شود.

این بازبینان دستورالعمل های ارائه شده توسط شرکت OpenAI را بررسی می کنند. این کار برای رتبه بندی خروجی های مدل ممکن، با توجه به ورودی های نمونه مختلف صورت می پذیرد. سپس مدل به منظور بهبود پاسخ‌های خود بر اساس این بازخوردها، تنظیم می‌شود.

 

پردازش ورودی ChatGPT

هنگامی که یک کاربر یک درخواست یا یک سوال ارائه می دهد، متن ورودی نشانه گذاری می شود. به این معنی که به واحدهای کوچکتری به نام نشانه ها تقسیم می شود. این نشانه ها معمولاً کلمات یا زیرکلمه ها را نشان می دهند. سپس ورودی نشانه دار برای پردازش بیشتر به مدل وارد می شود.

 

درک متنی ChatGPT

چت جی پی تی ChatGPT متن ورودی را از طریق لایه های ترانسفورماتور خود پردازش می کند. ترانسفورماتور روابط متنی بین نشانه ها را ضبط می کند. این به مدل قابلیت درک ورودی را در مورد هر دستورالعمل ورودی از سوی کاربر، می دهد.

 

ایجاد پاسخ ChatGPT

بر اساس ورودی، چت جی پی تی ChatGPT با پیش‌بینی محتمل‌ترین کلمه یا نشانه بعدی، پاسخی تولید می‌کند. این فرآیند به صورت تکراری بوسیله مدل تولید متن تا زمانی که به یک طول مشخص برسد یا با یک شرط به پایان برسد، ادامه می‌یابد.

 

پس پردازش ChatGPT

متن تولیدی به عنوان پاسخ مدل انتخاب می شود. البته با توجه به نوع آن، می‌توان آن را بیشتر پردازش یا قالب‌بندی کرد. این کار برای بهبود خوانایی یا انسجام بیشتر متن انجام می شود.

توجه به این نکته ضروری است که پاسخ‌های چت جی پی تی ChatGPT بر اساس الگوها و اطلاعاتی است که در طول آموزش آموخته می‌شود. بنابراین ممکن است همیشه پاسخ‌های دقیق یا واقعی ارائه نکند. علاوه بر این، این فناوری به اطلاعات یا دانش فراتر از اطلاعات آموزشی خود دسترسی ندارد.

 

کاربران چه نوع سؤالاتی می توانند از چت جی پی تی ChatGPT بپرسند؟

 

چت جی پی تی ChatGPT
چت جی پی تی ChatGPT

 

کاربران می توانند از چت جی پی تی ChatGPT سؤالات مختلفی بپرسند. از جمله سؤالات ساده یا پیچیده تر، مانند این سوال که معنای زندگی چیست؟

هیچ محدودیتی در پرسش انواع سوالات از چت جی پی تی ChatGPT وجود ندارد. همچنین می توان از چت جی پی تی درخواست کرد تا یک کد برنامه نویسی بنویسد. همچنین می توان از آن درخواست یک تصویر با توصیف های خاص کرد. مانند تصویر یک شهر در ۱۰۰ سال آینده و یا ۱۰۰ سال گذشته.

 

کاربرد چت جی پی تی ChatGPT – چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن

این نوآوری امکان انجام کارهای مختلف از جمله نوشتن، ترجمه، ربات‌های چت و گفتگو، تبلیغات دیجیتال و موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین می توان بسیاری از کاربردهای دیگر این فناوری را در سایر بخش ها ذکر کرد. در زیر، برخی از خدمات مبتنی بر این هوش مصنوعی را بیان می‌کنیم.

 

۱- خدمات مشتری

چت جی پی تی ChatGPT یک سیستم یادگیری عمیق است که می تواند برای ایجاد مکالمه با مشتریان، پاسخ به سوالات آنها و ارائه پشتیبانی خودکار به مشتری استفاده شود. این فناوری از درک زبان طبیعی برای تفسیر سوالات مشتری و ایجاد پاسخ های مناسب استفاده می کند. همچنین می توان از آن برای ارائه توصیه ها و تجربیات شخصی به مشتریان استفاده کرد.

 

۲- مراقبت های بهداشتی

یکی دیگر از کاربردهای چت جی پی تی ChatGPT را می توان در زمینه مراقبت های بهداشتی یافت. از این فناوری می توان برای پاسخ به سوالات ساده پزشکی، ارائه راهنمایی در مورد اقدامات پیشگیرانه و تغییرات سبک زندگی، یا ارائه اطلاعات در مورد درمان های پزشکی خاص استفاده کرد.

توجه به این نکته ضروری است که ما به سوالات ساده در مورد بیماری های جزئی که نیازی به بررسی پزشکی ندارند اشاره می کنیم.

علاوه بر این، می توان از آن برای ارائه خدمات پزشکی از راه دور مانند مشاوره مجازی استفاده کرد. در نهایت، چت جی پی تی ChatGPT همچنین می‌تواند برای ارائه توصیه‌های شخصی سلامت و تندرستی به افراد، به آنها کمک کند تا بدن خود را بهتر درک کنند و تصمیمات آگاهانه‌ ای برای حفظ سلامت خود بگیرند.

 

۳- خرده فروشی

این فناوری از چند جهت برای صنعت خرده فروشی کاربردی است:

  • ارائه خدمات به مشتریان
  • شخصی سازی توضیحات در مورد محصول
  • ارائه راهنمایی شخصی به مشتریان

 

علاوه بر این چت جی پی تی ChatGPT برای ارائه خدمات پرداخت خودکار، جستجوی محصول و پردازش پرداخت استفاده می شود. همچنین این فناوری ابزار مفیدی برای ارائه به‌روزرسانی‌ های به موقع در مورد تبلیغات و فروش به مشتریان است.

 

۴- تأثیر بر بخش بانکی

چت جی پی تی ChatGPT شکل جدیدی از فناوری هوش مصنوعی است که بانک‌ها برای کمک به بهبود خدمات مشتریان از آن استفاده می‌کنند. این فناوری می تواند به بانک ها در افزایش کارایی و کاهش هزینه ها کمک کند.

این ابزار همچنین امکان اتوماسیون فرآیندهای خاص را فراهم می کند. مانند ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد حساب ها و تراکنش های آنها. علاوه بر این، چت جی پی تیChatGPT می‌تواند برای شناسایی کلاهبرداری و ارائه خدمات بانکی امن‌تر استفاده شود.

 

۵- تاثیر در آموزش

در نهایت، چت جی پی تی ChatGPT را می توان در بخش آموزش مورد استفاده قرار داد. ربات چت به عنوان ابزاری مؤثر برای یادآوری وظایف، تاریخ امتحانات و سایر نکات مهم آموزشی به دانش آموزان عمل می کند.

از سوی دیگر، چت جی پی تی ChatGPT برای کمک به درک مفاهیم پیچیده به دانش‌آموزان راهنمایی و مشاوره شخصی ارائه می دهد. در نهایت، این ابزار می تواند برای کمک به معلمان سازماندهی شود. همچنین برای پیگیری پیشرفت دانش آموزان، از جمله ارائه بازخورد در مورد عملکرد آنها استفاده شود.

 

چت جی پی تی Chat GPT چقدر دقیق است؟

 

چت جی بی تی چیست و نحوه استفاده از آن
چت جی پی تی چیست و نحوه استفاده از آن

 

یک مطالعه جدید توسط محققان شرکت Mass General Brigham نشان می دهد که چت جی پی تی ChatGPT در زمینه پزشکی، از تشخیص های احتمالی گرفته تا تشخیص نهایی و تصمیم گیری های مدیریت مراقبت، حدود ۷۲ درصد دقیق است.

شرکت Mass General Brigham بزرگترین شرکت تحقیقاتی بیمارستانی در ایالات متحده است.

فرآیندهای فکری این فناوری مبتنی بر الگوهایی است که می تواند تحت تأثیر منابع بیرونی قرار گیرد. دقت نتایج چت جی پی تی ChatGPT تا حد زیادی به نوع و پیچیدگی سوال بستگی دارد. بنابراین کاربران باید با توجه به سطح دشواری سوال، سطوح مختلفی از صحت و دقت را انتظار داشته باشند.

 

به طور خلاصه، در این قسمت چهار نکته کلیدی در مورد چت جی پی تی ChatGPT وجود دارد:

  1. از مدل های زبان برای پاسخ استفاده می کند.
  2. پاسخ های صحیح را می توان از سوالات ساده تر انتظار داشت.
  3. هر چه سوال پیچیده تر باشد، احتمال پاسخ نادرست بیشتر است.
  4. پاسخ های مغرضانه ممکن است با پرس و جو های خاص تر ایجاد شوند.

 

محدودیت های چت جی پی تی ChatGPT چیست؟

برخی از محدودیت های چت جی پی تی ChatGPT شامل موارد زیر است:

۱- پیچیدگی زبان انسان را به طور کامل درک نمی کند.

– این فناوری بر اساس ورودی پاسخ می دهد. به همین دلیل، پاسخ ها ممکن است سطحی به نظر برسند و فاقد بینش واقعی باشند.

 

۲- ممکن است پاسخ ها مانند یک ماشین و غیر طبیعی به نظر برسند.

– از آنجایی که کلمه بعدی را پیش بینی می کند، ممکن است از کلمات غیر مصطلح استفاده کند. به همین دلیل، کاربران همچنان نیاز به بررسی و ویرایش محتوا دارند تا مانند نوشته‌های انسانی، به طور طبیعی بنظر برسد.

 

۳- خلاصه می کند اما به منابع اشاره نمی کند.

 چت جی پی تی ChatGPT تجزیه و تحلیل یا بینشی و آماری در مورد هیچ موضوعی ارائه نمی دهد. چت جی پی تی ChatGPT ممکن است آماری ارائه دهد، اما هیچ توضیح واقعی در مورد معنای این آمار یا نحوه ارتباط آنها با موضوع، ارائه نمی دهد.

 

۴- طعنه و کنایه را نمی تواند درک کند.

چت جی پی تی ChatGPT بر اساس یک مجموعه ورودی از متن است. ممکن است روی قسمت اشتباه یک سوال تمرکز کند. به عنوان مثال، اگر از چت جی پی تی ChatGPT بپرسید،

“آیا اسب بر اساس اندازه اش حیوان خانگی خوبی است؟”

و سپس از آن بپرسید: “در مورد گربه چطور؟”

ممکن است صرفاً بر روی اندازه حیوان تمرکز کند. به عبارت دیگر اطلاعاتی در مورد حیوان خانگی در پاسخ به این سوال به کاربر ندهد.

 

مزایای چت جی پی تی Chat GPT

 

مزایای چت جی پی تی Chat GPT
مزایای چت جی پی تی ChatGPT

 

در مقاله چت جی پی تی ChatGPT چیست و نحوه استفاده از آن، قرار است به تعدادی از مزایای چت جی پی تی ChatGPT اشاره کنیم. کسب‌ و کارها و کاربران همچنان در حال بررسی مزایای چت جی پی تی ChatGPT هستند. زیرا این برنامه همچنان در حال تکامل است. برخی از مزایا شامل موارد زیر است:

 

۱- بهره وری

چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند کارهای معمول و تکراری را انجام دهند. این عمل موجب می شود تا کارمندان روی مسئولیت‌های پیچیده‌تر و استراتژیک‌ تر تمرکز کنند.

 

۲- صرفه جویی در هزینه

استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی می تواند مقرون به صرفه تر از استخدام و آموزش کارکنان اضافی باشد.

 

۳- افزایش کیفیت محتوا

نویسندگان می‌توانند از چت جی پی تی ChatGPT برای بهبود خطاهای گرامری یا متنی استفاده کنند. کارمندان می توانند متن را دریافت کنند و زبان آن را بهبود ببخشند یا عباراتی به آن اضافه کنند.

 

۴- آموزش مجازی

چت جی پی تی ChatGPT می تواند به عنوان یک معلم مجازی خدمت کند.

 

۵- زمان پاسخگویی کوتاه

چت جی پی تی ChatGPT به سوالات پاسخ های فوری ارائه می دهد.

 

۶- همیشه در دسترس بودن

مدل‌های هوش مصنوعی در تمام ساعات شبانه‌روز برای ارائه پشتیبانی و کمک مستمر در دسترس هستند.

 

۷- پشتیبانی چند زبانه

چت جی پی تی ChatGPT می تواند به چندین زبان ارتباط برقرار کند. همچنین می تواند متن ها را ترجمه کند.

 

۸- شخصی سازی

چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند پاسخ‌ها را بر اساس ترجیحات و تفکرات کاربر بر اساس تعاملات قبلی بیان کنند.

 

۹- مدیریت هم زمان

چت جی پی تی ChatGPT می تواند بسیاری از کاربران را به طور همزمان مدیریت کند.

 

۱۰- درک زبان طبیعی

چت جی پی تی ChatGPT متنی شبیه به گفتگوی انسانی را هم می‌فهمد و هم می تواند تولید می‌کند. بنابراین برای کارهایی مانند تولید محتوا، شرکت در گفتگو و ارائه توضیحات مفید است.

 

۱۱- کمک دیجیتال به معلولین

چت جی پی تی ChatGPT و سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند با ارائه تعاملات مبتنی بر متن به افراد دارای معلولیت کمک کنند.

 

معایب چت جی پی تی Chat GPT
معایب چت جی پی تی ChatGPT

معایب چت جی پی تی ChatGPT

در مقاله چت جی پی تی ChatGPT چیست و نحوه استفاده از آن، قرار است به تعدادی از معایب چت جی پی تی ChatGPT اشاره کنیم. برخی از معایب این فناوری به شرح زیر است:

 

۱- استفاده نادرست از این فناوری

بسیاری از مربیان بر این باورند که استفاده از چت جی پی تی ChatGPT برای نوشتن تکالیف توسط دانش آموزان و دانشجویان، تنها باعث ترویج تقلب و سرقت ادبی می شود. از آنجایی که چت جی پی تی ChatGPT به سرعت پاسخ‌ها را تولید می‌کند، توانایی دانش‌آموزان را در فکر کردن، خلاقیت و داشتن تفکر انتقادی کاهش می‌دهد.

 

۲- ارائه اطلاعات نادرست

پاسخ های چت جی پی تی ChatGPT فاقد بینش است. همچنین این اطلاعات لزوما دقیق نیست.

 

۳- پاسخ های مغرضانه

چت ربات های هوش مصنوعی بر اساس یک مجموعه اطلاعات آموزش دیده اند. بنابراین ممکن است برخی از پاسخ‌های چت جی پی تی ChatGPT دارای سوگیری باشند.

 

۴- دانش محدود

اگر چه چت جی پی تی ChatGPT اطلاعات زیادی دارد، هنوز اطلاعاتی وجود دارد که نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. همچنین ممکن است از تحولات اخیر در زمینه های مختلف آگاه نباشد.

 

۵- ناتوانی در چند کار

چت جی پی تی ChatGPT فقط می تواند روی یک موضوع کار کند و هر بار به یک پرس و جو پاسخ دهد. اگر دانش‌آموزی چندین سؤال را در یک زمان بپرسد، چت جی پی تی ChatGPT ممکن است برای اولویت‌بندی و عدم کاهش سرعت در پاسخ به همه سؤال‌ ها مشکل داشته باشد.

 

چکیده

جان مک کارتی (John McCarthy)، استاد دانشگاه استنفورد، هوش مصنوعی (AI: Artificial Intelligence) را علم و مهندسی ساخت سیستم های هوشمند تعریف می کند.

هوش مصنوعی با معرفی سخت افزار مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۱۹۸۶ میلادی به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل شد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در سیستم های نظامی و بازی های رایانه ای نظامی گنجانده شد.

چت جی پی تی ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی (AI) است که از پردازش زبان طبیعی برای ایجاد گفتگوی مکالمه شبیه انسان استفاده می کند. این فناوری می تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کدنویسی به شما کمک کند.

 

برای مشاهده مقاله درآمد طراحی سایت در ایران لطفا کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]