ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو

فهرست مطالب

برای درک ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو می توان گفت که طراحی گرافیکی به شما کمک می کند محتوای منحصر به فرد کاربر پسند بسازید در حالی که سئو اطمینان می دهد که مردم آن را می بینند.

 

ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو

 

طراحی گرافیکی سایت و سئو
طراحی گرافیکی سایت و سئو

 

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک تمرین حرفه ای ایجاد تصاویر برای انتقال پیام شما به مخاطبان به صورت بصری است. درک درست از مبانی، عناصر و اصول طراحی گرافیک، به بهبود مهارت های شما برای استفاده در زمینه های دیگر، مانند طراحی وب، کمک می کند.

یک طراح گرافیک در ایجاد، ویرایش و تصویرسازی با هدف، مهارت دارد. تعادل، کنتراست، تأکید، حرکت، تناسب و ریتم از اصول اساسی طراحی است. همه این موارد با هم کار می کنند تا به طور موثر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند.

یک طراح گرافیک حرفه ای باید به مهارت هایی که در زیر بیان شده، مسلط باشد:

 

1- تئوری رنگ (Color theory) : طراحان گرافیک باید با تئوری رنگ ها و نحوه به کارگیری آن به خوبی آشنا باشند.

2- مهارت‌های ارتباطی (Communication skills) : طراحان گرافیک باید مهارت‌های ارتباطی خود را به طور موثر افزایش دهند.

3- تایپوگرافی و طراحی تایپ‌فیس (Typography and typeface design) : تایپ‌فیس‌ها معمولاً به خوبی طراحی می‌شوند. با این حال، اگر آنها نیاز به ویرایش یا اصلاح داشته باشند، طراحان به دانش لازم برای انجام این کار نیاز دارند.

4- مهارت های طراحی دیجیتال (Digital design skills) : شامل ابزارهای دیجیتال با استفاده از نرم افزار طراحی است.

5- مبانی هنر سنتی (Traditional art basics) : بسته به کار، ممکن است بخواهید به دنبال طراحان گرافیکی باشید که مهارت هایی هم در زمینه هنر داشته باشند.

 

طراحی وب چیست؟

 

طراحی وب
طراحی وب

 

با در نظر گرفتن رابط کاربری و نحوه تجربه کاربر از پلتفرم، توسعه و طراحی یک وب سایت به مهارت خاصی نیاز دارد.

طراحی وب یک عمل حرفه ای است که شامل ایجاد و توسعه وب سایت می شود. این امر می تواند برای هر تعداد سازمان، از جمله کسب و کارهای کوچک، غیر انتفاعی و … باشد. همه اینها به یک طراح وب برای راه اندازی و پیشرفت کسب و کار خود نیاز دارند.

یک وب سایت زیبا می تواند در مورد اعتبار سازمان شما صحبت کند. جدای از مهارت های به دست آمده از تجربه طراحی گرافیک، یک طراح وب برای ایجاد پلتفرم آنلاین شما به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

 

درک کاری از ابزارهای CMS : سیستم های مدیریت محتوا یا CMS، پشتوانه وب سایتی است که افراد معمولاً در معرض آن هستند. اینجا جایی است که اکثر محتوای شما قبل از اینکه مخاطبان شما بتوانند آن را ببینند تنظیم می شود.

 

اصول برنامه نویسی و توسعه وب : اگرچه الزامی نیست، اما خوب است بدانید که چگونه یک وب سایت را کدنویسی کنید. این امر باعث می‌شود که همکاری در تیم روند روان‌تری داشته باشد و در مفهوم‌سازی طرح‌ها، یک طراح گرافیک می‌تواند بداند که کدام ایده‌ها قابل اجرا هستند.

 

مفاهیم UI و UX : اگر بهترین روند طراحی وب سایت را مرور کرده باشید، بدون شک قبلاً با این اصطلاح روبرو شده اید. بیشتر طراحان با تجربه به دنبال UI و UX هستند تا تخصص خود را در صنعت در حال رشد بهبود بخشند.

 

طراحی وب سایت
طراحی وب سایت

 

برای مشاهده مقاله آموزش طراحی سایت با فتوشاپ لطفا کلیک کنید.

 

اهمیت طراحی گرافیک در ساخت وب سایت

طراحان گرافیک متخصصان خلاقی هستند که تصاویر بصری را برای ارسال یک پیام خاص تولید می کنند. آنها مسئول توسعه پیام های بصری برای دستیابی به اهداف تجاری خاص هستند.

اهمیت طراحی گرافیک در ایجاد وب سایت را نمی توان نادیده گرفت. طراحان گرافیک نقش حیاتی در طراحی و توسعه وب دارند. آنها بخش عمده ای از کار مورد نیاز را برای جذاب کردن یک وب سایت از نظر بصری و آسان کردن برای پیمایش ارائه می دهند.

طراحان گرافیک مسئول ایجاد معماری وب سایت، انتخاب فونت های مناسب و برنامه ریزی جهت قرار دادن گرافیک مناسب در وب سایت هستند. این یک فرآیند مشارکتی است که نیاز به همکاری نزدیک بین مشتریان و طراحان دارد. این فرآیند کمک می کند تا با برجسته کردن اطلاعات مناسب در زمان مناسب، بازدیدکنندگان را به سمت خرید سوق دهد.

طراحی خوب ممکن است به معنای تفاوت بین یک وب سایت موفق و ناموفق باشد. از جمله مواردی که به اهمیت طراحی گرافیک در ساخت وب سایت اشاره می کنند، عبارتند از:

 

1. افزایش جذابیت بصری

جذابیت بصری یک وب سایت اولین چیزی است که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. اگر وب سایت شما نقش اصلی در کسب و کار شما باشد، این امر بسیار مهم است. به عبارت دیگر، رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر باید به گونه‌ای برجسته باشند که بازدیدکننده را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما دعوت کند.

ظاهر وب سایت باید توجه را به خود جلب کند. اینجاست که طراحان گرافیک وارد می‌شوند. آنها می‌توانند در ایجاد وب‌سایت‌هایی که تصاویر بصری مناسبی را به نمایش می گذارند تا بازدیدکنندگان را مجذوب خود کنند و آنها را به کاوش بیشتر وادار کنند، یاری دهنده باشند.

 

2. افزایش شناخت برند

وب سایت شما ممکن است کانال اصلی برای نمایش برند شما باشد. همچنین مشتریان قبل از کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند، می خواهند بدانند با چه کسی تجارت می‌کنند. مردم باید به محض اینکه وارد سایت شما شوند، متوجه شوند که شما کی هستید و چه می کنید.

بنابراین وب سایت شما باید یکپارچه با تصویر برند شما مطابقت داشته باشد. یک طراح وب به ایجاد یک ظاهر و احساس کلی کمک می کند تا ارزش های اصلی برند شما را منتقل کند و در عین حال یک وب سایت کاربردی ایجاد می کند. آنها از لوگوها، فونت ها و سایر عناصر بصری مطابق با استراتژی کلی برند شما استفاده می کنند تا مشتریان برند شما را در تمام مراحل خرید در ذهن خود نگه دارند.

 

3. تجربه مرور و تعامل بهتر

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که هنگام مرور یک وب سایت احساس گم شدن کنید؟

مهم نیست که تیم توسعه وب شما در کدنویسی چقدر خوب است، یک تیم طراحی وب خوب برای مراقبت از جنبه طراحی وب سایت باید وجود داشته باشد. طراحان وب در ایجاد وب سایت هایی با استفاده آسان که تعامل بازدیدکنندگان را به حداکثر می رساند مهارت دارند. هدف از طراحی خوب وب سایت پیچیدگی آن نیست، بلکه سادگی آن است.

در نهایت، یک طراحی وب سایت خوب، یافتن اطلاعات مورد نظر کاربران را آسان تر می کند. اگر یافتن اطلاعات صحیح بیش از حد طول بکشد، ممکن است مشتری بالقوه ناامید شده و سایت را ترک کند. در نهایت، طراحی وب خوب باعث می شود موتورهای جستجو راحت تر به سایت شما بپردازند و هدف آن را درک کنند. این به معنای قرار گرفتن در معرض دید بازدیدکنندگان در جستجوی محصولات یا خدمات مشابه شما می باشد.

 

راهنمای انتخاب طراح وب و گرافیک

چه کارفرمایی باشید که به دنبال ایفای نقش در شرکت خود هستید و چه کارآفرینی که به دنبال همکاری با شرکت های متخصص طراحی وب سایت است، دانستن اینکه کدام طراح برای پروژه شما مناسب تر است بسیار مهم است.

در مورد اینکه مهارت ها و دانش اولیه مورد نیاز در طراحی وب و گرافیک، تفاوت ها و شباهت های آنها و اینکه کدام نقش در یک شرکت طراحی گرافیک مناسب تیم شما است، در ادامه بررسی می کنیم.

 

تفاوت های طراحی وب و طراحی گرافیک

 

تفاوت های طراحی وب و طراحی گرافیک
تفاوت های طراحی وب و طراحی گرافیک

 

همانطور که می دانید، متخصصان در محیط کاری خود بهترین عمل را انجام می دهند. همین امر در مورد متخصصان گرافیک و طراحی وب نیز صدق می کند. آنها مهارت ها و وظایف مشابه و مرتبطی دارند که می تواند مرز بین آنها را محو کند.

تفاوت های بین متخصصان طراحی گرافیک و طراحی وب به شرح زیر می باشد:

 

1. پیشرفت در مهارت های فنی

طراحی وب سایت: سبک ها و تکنیک های جدید با سرعت بیشتری ظاهر می شوند.
طراحی گرافیک: روش های سنتی را با گرایش های جدید متعادل می کند.

درک عالی و درست از طراحی گرافیکی می تواند شما را به طراحی وب سایت سوق دهد، اما عکس این موضوع کمتر اتفاق می افتد. در حالی که انتظار می رود هر دو نقش با تغییرات صنعت همگام باشند، روند طراحی وب به طور مداوم در حال تغییر است. زیرا کسب و کارهای بیشتری به وجود می آیند و پلتفرم های آنلاین خود را ایجاد می کنند.

 

2. ساخت طرح های پویا در مقابل استاتیک

طراحی وب سایت: به لطف ماهیت سیال فناوری، طرح های استاتیک و پویا را پوشش می دهد.
طراحی گرافیکی: عمدتاً طرح های ایستا را پوشش می دهد اما چند استثنا نیز دارد.

طراحی گرافیک ایستا و بی حرکت است. در حالی که طراحی وب باید بسته به پلتفرم مورد استفاده برای سایت، سازگار و انعطاف پذیر باشد. ممکن است عناصر گرافیکی و بدون حرکت در یک وب سایت وجود داشته باشد، اما اگر کاربر آن را از تبلت، تلفن یا حتی یک مانیتور کوچکتر از حد معمول مشاهده کند، طراحی پلتفرم باید تنظیم شود.

 

3. بهینه سازی، وضوح و ابعاد

طراحی وب سایت: بسته به رسانه به تنظیمات خاصی نیاز دارد، اما تنظیم آن آسان تر است.
طراحی گرافیکی: ابعاد باید برای محصول نهایی قابل تنظیم باشد.

طراحی‌ وب در دنیای دیجیتال اتفاق می افتد. بنابراین از الزامات بهینه‌سازی و وضوح متفاوت از طرح‌هایی که معمولاً چاپ می‌شوند، پیروی می‌کند. به طور متوسط تنها 50 میکروثانیه طول می کشد تا کاربران تصمیم بگیرند که چقدر وب سایت شما جذاب است. این امر طراحی جذاب را برای پلتفرم شما حیاتی می کند.

در همین حال، طرح های گرافیکی همیشه چاپ نمی شوند، اما زمانی که چاپ می شوند، دانستن ابعاد و کیفیت مورد نیاز برای اجرای نهایی بسیار مهم است. این به این دلیل است که طرح چاپ شده پیکسلی یا کشیده نشده و به کیفیت مورد انتظار تولید شود.

 

4. جدول زمانی پروژه

طراحی وب سایت: طول قرارداد به پروژه بستگی دارد. همچنین از طراحان انتظار می رود در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنند.
طراحی گرافیکی: طول پروژه قابل پیش بینی تر است و معمولاً به محض راه اندازی مشخص می شود.

طراحان گرافیک معمولاً می توانند در طول مدت زمانی که پروژه تولید می شود و در نهایت راه اندازی می شود، کار کنند. در مقابل، طراحان وب ممکن است مدت طولانی با یک شرکت ارتباط داشته باشند.

 

شباهت بین طراحی وب و طراحی گرافیکی

شباهت های کاری بین یک طراح وب و یک طراح گرافیک در طول انجام پروژه می تواند از جمله موارد زیر باشد:

  • بحث در مورد پروژه ها و اهداف با مدیر هنری و ذینفعان
  • پیگیری شیوه های جدید طراحی
  • همکاری برای درک مفاهیم با تیم
  • مشاوره و نظارت بر فرآیند طراحی در صورت لزوم
  • توسعه و تولید طرح نهایی

 

چگونه طراحان گرافیک به شرکت شما کمک می کنند؟

ایجاد تصاویر بصری در فرآیند کاری شما برای رسیدن به اهداف خود ضروری است. اکثر سازمان ها، اگر نه همه، می توانند از داشتن یک متخصص طراحی گرافیک در تیم خود بهره مند شوند.

 

چگونه طراحان وب به کسب و کار شما کمک می کنند؟

داشتن یک وب سایت حاوی اطلاعات لازم از کسب و کار ضروری است. با این حال، با توسعه تکنولوژی، کاربران باهوش تر شده اند. یک آژانس طراحی وب تخصص گسترده ای برای ساخت وب سایت شما با سرعتی بالا دارد تا به شما کمک کند تا با رقبا همراه شوید.

 

ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو

 

ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو
ارتباط طراحی گرافیکی سایت با سئو

 

طراحی گرافیکی، عنصری کلیدی در سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) است. تصاویر و ویدیوهای جذاب می‌توانند مخاطبان را به وب‌سایت شما جذب کنند و تجربه کاربری را بهبود بخشند.

برای ساده کردن رابطه بین سئو و طراحی گرافیکی، طراحی گرافیکی به شما کمک می کند محتوای منحصر به فرد کاربر پسند بسازید، در حالی که سئو اطمینان می دهد که مردم آن را می بینند. علاوه بر این، اقدام ساده برای کاربرپسند کردن محتوا ناخواسته شما را در نظر اکثر موتورهای جستجو، از جمله گوگل، مطلوب تر می کند.

 

چگونه سئو و طراحی گرافیک می توانند به یکدیگر کمک کنند؟

هر کسی که روی یک پروژه وب سایت کار کرده است می داند که اختلاف نظر بین متخصصان سئو و طراحان گرافیک با روش های طراحی خاص حل نمی شود. طراحان گرافیک مدرن اغلب طرح های ساده با فضای سفید زیاد را ترجیح می دهند، در حالی که متخصصان سئو کمتر به فضای سفید زیاد در وب سایت اهمیت می دهند.

وقتی صحبت از محتوا می شود، هم متخصصان سئو و هم طراحان موافق هستند که مهم ترین متن در بالای صفحه باشد. گوگل هم این را به ما می گوید. این به نویسنده وب سایت بستگی دارد که ماهیت صفحه را تشخیص دهد و آن را به مخاطب مورد نظر منتقل کند.

وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، هم متخصصان سئو و هم طراحان باید مخاطب مورد نظر خود را تشخیص دهند و متناسب با آن کار کنند.

متخصصان سئو باید به خاطر داشته باشند که مخاطب مورد نظر ربات گوگل (Googlebot) نیست. در مقابل، طراحان باید به خاطر داشته باشند که مخاطب مورد نظر یک استاد هنر یا شخصی که طرح نهایی را تایید می کند، نیست. به طور معمول، کار طراحان باید توسط شخصی که بر سایت نظارت دارد بررسی و تایید شود.

متخصصان سئو و طراحان گرافیک باید با هم همکاری کنند تا وب سایت هایی ایجاد کنند که مخاطب مورد نظر خود را راضی کنند. هر سازمانی که هم متخصص سئو و هم طراح گرافیک در تیم بازاریابی نداشته باشد، به احتمال زیاد فرصت های خود را از دست می دهد.

 

نکاتی برای طراحی گرافیکی سئو شده

اگر متخصصان سئو و طراحان گرافیک با هم بدرستی کار کنند، نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود. برای رسیدن به این هدف توجه به نکات زیر می تواند بسیار مهم باشد. با استفاده از این نکات، می‌توانید طراحی گرافیکی وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و جذب مخاطب و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

 

طراحی گرافیکی سئو شده
طراحی گرافیکی سئو شده

 

1. استفاده از تصاویر مرتبط
  • از تصاویر مرتبط با موضوع محتوای خود استفاده کنید.
  • نام تصاویر را به طور دقیق و منطبق با موضوع آنها انتخاب کنید.
  • از alt text برای تصاویر خود استفاده کنید.

 

2. استفاده از تصاویر باکیفیت
  • از تصاویر با وضوح بالا و کیفیت خوب استفاده کنید.
  • تصاویر خود را فشرده کنید تا سرعت بارگذاری وب‌سایت شما کاهش نیابد.

 

3. استفاده از رنگ‌های مناسب
  • از رنگ‌های متناسب با برند و موضوع محتوای خود استفاده کنید.
  • از رنگ‌های خنثی به عنوان پشت‌زمینه استفاده کنید تا خوانایی متن حفظ شود.

 

4. استفاده از فونت‌های مناسب
  • از فونت‌های خوانا و متناسب با برند خود استفاده کنید.
  • از فونت‌های بزرگ برای تیترها و فونت‌های کوچکتر برای متن استفاده کنید.

 

5. استفاده از عناصر بصری جذاب
  • از عناصر بصری مانند نمودارها، اینفوگرافیک‌ها و آیکون‌ها برای جذاب‌تر کردن محتوای خود استفاده کنید.
  • از تصاویر و ویدیوهای منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید.
  • از ابزارهای سئو برای تجزیه و تحلیل عملکرد تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید.

 

6. بهینه‌سازی تصاویر برای موتورهای جستجو
  • نام تصاویر و alt text را به طور دقیق و منطبق با موضوع آنها انتخاب کنید.
  • از عنوان و توضیحات برای تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • تصاویر و ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

چکیده

طراحان گرافیک متخصصان خلاقی هستند که تصاویر بصری را برای ارسال یک پیام خاص تولید می کنند. طراحان گرافیک نقش حیاتی در طراحی و توسعه وب دارند. طراحی گرافیکی، عنصری کلیدی در سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) است. تصاویر و ویدیوهای جذاب می‌توانند مخاطبان را به وب‌سایت شما جذب کنند و تجربه کاربری را بهبود بخشند.

وقتی صحبت از محتوا می شود، هم متخصصان سئو و هم طراحان موافق هستند که مهم ترین متن در بالای صفحه باشد. متخصصان سئو باید به خاطر داشته باشند که مخاطب مورد نظر ربات گوگل (Googlebot) نیست. در مقابل، طراحان باید به خاطر داشته باشند که مخاطب مورد نظر یک استاد هنر یا شخصی که طرح نهایی را تایید می کند، نیست.

 

برای مشاهده مقاله دلیل طراحی سایت؟ چرا باید سایت داشته باشیم؟ لطفا کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]