درآمد طراحی سایت در ایران
درآمد طراحی سایت در ایران ، طراحان سایت بر اساس نوع کاری که انجام می دهند درآمد کسب می کنند. نوع کار آن ها بر درآمدشان تاثیر زیادی دارد. طراحان وب سایت بر اساس نوع کار به دو دسته فریلنسر و استخدامی تقسیم می شوند.

فهرست مطالب

طراحی سایت یا Web Design یک فرایند است که شامل طراحی و ایجاد یک یا چند صفحه اینترنتی برای نمایش اطلاعات، محصولات و خدمات می شود.درآمد طراحی سایت در ایران

این فرایند شامل انتخاب و طراحی رنگ ها، تصاویر، متن و ساختار صفحه وب است. هدف اصلی طراحی وب سایت، ارتقاء تجربه کاربری و جذابیت وب سایت برای بازدید کنندگان است.

طراحی سایت یک پروسه می باشد که از لایه سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است.

امروزه طراحی وب سایت به یکی از شغل های پر طرفدار در دنیا تبدیل شده است. افراد متخصص در این حوزه در زمینه های مختلف سایت ها را طراحی می کنند.

 

بیشتر پروژه های طراحان وب سایت مربوط به موارد زیر می شود:

۱٫طراحی سایت فروشگاهی:

این نوع طراحی سایت مربوط به فروشگاه ها و کسب و کار ها می شود. در طراحی سایت برای فروشگاه ها باید به زیبایی، امنیت و راحت بودن در استفاده ی کاربران دقت بسیار زیادی شود.

 

۲٫طراحی سایت شرکتی:

در این نوع وب سایت باید اطلاعات کامل ذر مورد شرکت و محصولات و خدماتی که ارائه می دهند ذکر شود. وب سایت شرکتی باید شکیل باشد به این دلیل که نشان دهنده ی سطحج شرکت در فضای آنلاین است.

 

۳٫طراحی پورتال:

وب سایت های پورتال به نوعی مراکز اطلاع رسانی و خدماتی است که هدفشان این است که به کاربران اطلاعات مختلفی ارائه دهند.

درآمد طراحی سایت در ایران

 

بازار کار طراحی سایت در ایران

در سال های اخیر بسیاری از کسب و کار ها تصمیم گرفتند محصولات و خدماتشان را در فضای مجازی به نمایش و فروش بگذارند به همین دلیل بازار کار طراحی سایت و ایجاد صفحات اینترنتی بسیار داغ شده است.

به دلیل باب شدن کسب و کار های اینترنتی تعداد کسانی که تمایل به ایجاد وب سایت دارند بسیار زیاد است پس برای کسی که با طراجی سایت و اصول آن آشنا است و در کار خود مهارت دارد بازار کار خوبی فراهم است.

شما با آموزش دیدن در این زمینه و کسب مهارت می توانید به راحتی وارد بارار کار شوید. می توانید برای استخدام در شرکت ها و اداره ها اقدام کنید و هم می توانید خودتان در خانه شروع به کار کنید و با وب سایت های ایرانی و خارجی شروع به همکاری کنید. درآمد طراحی سایت در ایران

 

درآمد متوسط طراحی سایت در ایران

طراحی سایت یکی از کار های پر درآمد در ایران و جهان به شمار می رود. این شغل دستمزد مشخص و معینی ندارد و درآمد آن بستگی به میزان توانایی و مهارت شخص دارد، هرچه توانایی و تجربه شما بیشتر باشد و بتوانبد سایت های با کیفیت تری طراحی کنید درآمد شما بالاتر خواهد رفت.

برای اینکه از درآمد طراحی سایت آگاه شوید باید ابتدا ببینید تعرفه ی طراحی وب سایت چقدر است و چه مدت زمانی طول می کشد تا کار طراجی سایت انجام شود.

به طور میانگین برای طراحان مبتدی و تازه کار می تواندر آمدی بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفت. و برای طراحان با تجربه و رزومه کاری قوی این در آمد می تواند تا ۲۰ الی ۴۰ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

 

درآمد طراحان سایت بر اساس مهارت

طراحان سایت به ۴ دسته مختلف تقسیم می شوند که بر اساس میزان مهارت های آن هاست که هر کدام از این دسته ها درآمد مختلفی دارند. در زیر به معرفی آن ها می پردازیم:

۱٫کارآموز:

در این مرحله طراحان سایت درآمد متوسطی دارند به این دلیل که همان طور که از اسمش پیداست به فراگیری مهارت و بالا بردن سطح کار خود مشغول هستند.

با بالا رفتن مهارت و تجربه کارآموزان به درجات بالاتری می رسند و درآمد آن ها هم بالا تر می رود.

 

۲٫جونیور:

طراحان سایت در سطح جونیور با داشتن مهارت و تجربه ی بیشتر نسبت به کارآموزان درآمد بیشتری کسب می کنند و میانگین درآمد آن ها بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد. در این مرحله طراحان سایت توانایی کار در تیم های توسعه و کار بر پروژه ها ی سطح متوسط را دارند.

 

۳٫میان سطح یا Mid-Level

طراحان سایت در رده میان سطح دارای مهارت و تخصص زیادی شده اند و پیشرفت قابل توجهی داشته اند. درآمد آن ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد و توانایی کار بر پروژه های پیچیده تر و تخصصی تر را دارند.

 

۴٫سینیور:

طراحان وب سایت در رده ی سینیور به سطح خیلی بالایی از مهارت و تخصص رسیده اند و به اوج مهارت خود در این زمینه رسیده اند. همچینین توانایی انجام کار های تخصصی و یا حتی آموزش و مشاوره را دارند.

 

 

درآمد طراحی سایت در ایران
درآمد طراحی سایت در ایران

درآمد طراحی سایت در ایران

طراحان سایت بر اساس نوع کاری که انجام می دهند درآمد کسب می کنند. نوع کار آن ها بر درآمدشان تاثیر زیادی دارد.

 

طراحان وب سایت بر اساس نوع کار به دو دسته تقسیم می شوند:

۱٫فریلنسر

طراحان وب سایت فریلنسر خودشان به صورت مستقل کار می کنند و با مشتریان برای هزینه طراحی سایت به توافق می رسند. درآمد آن ها بستگی به پروژه هایی که انجام می دهند دارد.

میانگین درآمد طراحان فریلنسلر بین ۵ تا ۱۵ تومان است.

 

۲٫استخدامی

در این مورد طراحان وب سایت در شرکت ها استخدام می شوند و از شرکت ها درآمد خود را دریافت می کنند. درآمد طراحان استخدامی بین ۵ تا ۳۰ تومان است و بستگی به شرکتی که در آن مشغول به کار هستند دارد.

مهارت های طراح سایت

اگر قصد دارید طراحی وب سایت انجام دهید باید چندین مهارت را کسب کنید و در مورد آن ها اطلاعات کافی را داشته باشید. در این جا مهارت های مورد نیاز طراحان وب سایت برای انجام کارآمد وظایفشان را بیان می کنیم.

 

۱٫ آشنایی با HTML و CSS

این دو مورد در واقع زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت هستند. یکی از مهم ترین مهارت های برنامه نویسی و طراحی وبسایت کد نویسی است که با آشنایی این زبان ها امکان پذیر می شود.

HTML در واقع اساسی ترین نکته برای درک اینترنت است و بسیار پر اهمیت می باشد. آشنایی با HTML طراحی و ایجاد و حتی ویرایش وب سایت را برای طراحان امکان پذیر می سازد.

CSS به جدا سازی اطلاعات محتوا و نوشته ها از اطلاعات ظاهری مانندصفحه بندی، رنگ و سایز و نوع فونت می پردازد.

 

۲٫ آشنایی با جاوا اسکریپت

این مهارت همان چیزی است که نحوه عملکرد برنامه یا صفحات وب را تعیین می کند. جاوا اسکریپت برای افزودن امکانات پویاو تعاملی به وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۳٫ آشنایی با فتوشاپ یا نرم افزار های طراحی گرافیک

ویرایش عکس‌های داخل وب سایت، طراحی عکس های پس زمینه و نمادهای گوناگونی که در سایت‌ها به کار رفته‌اند، همگی با کمک نرم افزار فتوشاپ انجام می‌شود. برای داشتن یک سایت حرفه ای و جذاب باید به خوبی با مهارت فتوشاپ  برای طراحی سایت خود آشنا شوید‌.

 

۴٫ آشنایی با Responsive Design

توانایی و مهارت طراحی وب سایت هایی که به درستی در انواع دستگاه ها مانند تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر نمایش داده می شوند.

 

۵٫ درک طراحی UI / UX

هر دوی این موارد در طراحی وب بسیار مهم هستند.

UI به طراحی و ارتباط بین کاربر و وب سایت مربوط می شود. شامل طراحی دکمه ها، منوها، فرم ها و سایر عناصر تعاملی است که کاربر با آن ها در ارتباط است.

UX به تجربه کاربر از استفاده از وب سایت می پردازد. این شامل فرایند جستجو، رفتار کاربر در سایت، راهنمایی های کاربر پس از ورود به سایت و سایر عوامل است که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

طراحی خوب UI و UX به کاربران احساس رضایت می دهد و انگیزه آن ها را برای استفاده از وب سایت افزایش می دهد.

 

۶٫ آشنایی با سئو

این مهارت به توانایی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو مربوط می شود. به این صورت که با تولید محتوای بهینه و مناسب، وب سایتمان جایگاه بهتری در نتایج جستجو گوگل داشته باشد و به این طریق وب سایتمان مخاطبان بیشتری داشته باشد.

همچنین مهارت های ارتباطی، توانایی حل مسائل، خلاقیت و دقت نیز از جمله مهارت های مهم یک طراح وب سایت محسوب می شود.

 

روش های کار طراحی سایت

برای انجام طراحی سایت شاید یکی از سوالاتی که به ذهن ما برسد این است که با جه روش هایی می توان طراحی سایت را انجام داد؟ کدام روش برای طراحی سایت مورد نظرمان مناسب تر است و این روش ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در این مقاله به بررسی کامل روش های طراحی سایت می پردازیم تا بتوانید مناسب ترین روش با بیشترین بهره وری را انتخاب کنید.

به طور کلی برای طراحی سایت می توان از سه روش استفاده کرد: طراحی سایت استاتیک یا ایستا، طراحی سایت داینامیک یا پویا.

 

۱٫ روش طراحی وب سایت استاتیک

منظور از ایستا یا استاتیک این است که محتوا هایی که داخل سایت قرار دارند از ابتدای به وجود آمدن سایت به همین صورت هستند و قابلیت تغییر و بروز شدن را ندارند.

سایت های استاتیک تعداد صفحات مشخصی دارند و کاربر در این سایت ها هیچ عملی نمی تواند انجام دهد و صرفا برای نمایش محصول، معرفی شرکت یا شخص مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این نوع سایت ها فقط یک حالت نمایش دارند.

وب سایت های استاتیک با کد های HTML و CSS نوشته می شوند که شما می توانید با استفاده از صفحه نوت پد ویندوز آن را انجام دهید.

این روش طراحی سایت برای سایت هایی که تعداد صفحات زیادی دارند مناسب نیستند به این دلیل که تغییرات صفحه باید حتما به دست مدیر وب سایت انجام شود.

طراحی سایت با این روش بسیار آسان تر است اما اگر شما در صفحه وب سایتتان به تعامل با کاربر و ثبت نظر آن ها احتیاج دارید این روش مناسب شما نیست.

در زیر به طور خلاصه به بررسی ویژگی های روش استاتیک می پردازیم:

 

۱٫طراحی این نوع وب سایت زمان کم تری می برد و هزینه آن کم تر است

۲٫سرعت بالا آمدن سایت زیاد است

۳٫ امنیت مناسبی دارد

۴٫امکان بروز رسانی به صورت مداوم ندارد

۵٫صفحات متعددی ندارد

۶٫سرعت بارگزای این نوع سایت ها زیاد است

۷٫کارایی این وب سایت ها بسیار محدود است و برای اطلاع رسانی مفید است

 

۲٫روش طراحی وب سایت داینامیک

سایت های داینامیک یا پویا بر اساس نیاز مشتری و بر اساس تعامل با مشتری طراحی می شوند. این سایت ها را مدیران سایت می توانند به راحتی به روز رسانی کنند و هر جا نیاز باشد را تغیرات دهند.

سایت های پو.یا طرفداران زیادی دارد به این دلیل که می توان صفحات زیادی در آن ها ایجاد کرد و هر کجا که نیاز باشد می توان آن ها را ویرایش کرد.

طراحی این نوع سایت ها کار راحتی نیست و نیاز مند تخصص بسیار زیادی می باشد. صفحات در این نوع وب سایت در قالب HTML نمایش داده می شوند.

 

برخی از ویژگی های سایت های داینامیک:

 

۱٫تعداد نا محدودی صفحه را می توان در آن به نمایش گذاشت

۲٫هر صفحه ای که نیاز به تغیر داشته باشد به راحتی می توان آن را تغییر داد

۳٫چندین کاربر می توانند هم زمان در قسمت مدیریت سایت کار انجام دهند

۴٫طراحی این نوع وب سایت ها کار آسانی نیست

۵٫زمانی که برای طراحی این وب سایت ها نیاز است بیشتر است و همچنین هزینه آن هم بیشتر است

۶٫سرعت بارگزاری در این نوع سایت ها کم تر است

 

درآمد طراحی سایت در ایران
درآمد طراحی سایت در ایران

چطور درآمد طراحی سایت را افزایش دهیم

برای افزایش درآمد طراحی سایت در قدم اول شما باید مهارت و تجربه کافی در این کار را کسب کنید تا بتوانید وب سایت های پیشرفته تر و جذاب تری طراحی کنید و همچنین بتوانید تمام نیاز های مشتری طراحی سایت خود را برآورده کنید.

شما هر چه مهارت بیشتری داشته باشید می توانید در زمان کم تری وب سایت با کیفیت و حرفه ای طراحی کنید و این مورد باعث می شود که شما بتوانید تعداد سفارش های بیشتری را در ماه قبول کنید و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنید.

شما با کسب تجربه و حرفه ای شدن می توانید با شرکت های خارجی برای طراحی وب سایت هایشان شروع به همکاری کنید و درآمد دلاری داشته باشید.

پس در نتیجه همواره سعی کنید اطلاعات خود را به روز کنید و در حال آموطش و کسب روش های نوین باشید.

 

شغل طراحی سایت یا وب دیزاینر همانند سایر شغل ها دارای یک سری مزایا و معایت هستند که در این قسمت از مقاله به بررسی آن ها می پردازیم تا اگر قصد آموزش و کسب مهارت طراحی سایت را دارید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید.

 

یادگیری برخی مهارت ها به بالا بردن درآمد طراحان وب سایت کمک می کند:

 

۱٫زبان برنامه نویسی بک اند

۲٫فریم ورک های بک اند

۳٫فریم ورک های فرانت اند

۴٫فریم ورک هایPHP

۵٫ورد پرس

 

درآمد طراحی سایت در ایران

 

مزایای طراحی سایت

طراحی سایت یک شغل جذاب و پرمزایا است که می‌تواند به افراد زیادی فرصت‌های شغلی و درآمد مناسبی ارائه دهد. مزایای شغل طراحی سایت شامل موارد زیر می‌شود:

 

۱٫ فرصت‌های شغلی:

با گسترش روزافزون فضای دیجیتال، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای طراحان وب وجود دارد، از جمله فرصت‌های شغلی در شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی و همچنین به عنوان فریلنسر.

 

۲٫درآمد مناسب:

طراحان وب با داشتن تخصص در حوزه طراحی و تجربه کاربری می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند. همچنین، با گسترش فضای دیجیتال، تقاضای بالایی برای طراحان وب وجود دارد.

 

۳٫ خلاقیت:

طراحی وب یک فرصت برای بروز خلاقیت و نوآوری است. طراحان می‌توانند از تخصص خود برای ایجاد تجربه‌های کاربری منحصر به فرد و جذاب برای کاربران استفاده کنند.

 

۴٫ انعطاف پذیری:

بسیاری از طراحان وب امکان دارد به صورت آزاد (فریلنسر) یا در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها کار کنند، که این امکان را به آنها می‌دهد که زمان کاری و شغل خود را به دلخواه تنظیم کنند.

 

۵٫ارتباط با فناوری:

طراحان وب در تماس مستقیم با فناوری‌های روز دنیا هستند و می‌توانند با استفاده از آنها به روز باشند و تجربه‌های فنی جدید را تجربه کنند.

 

۶٫ اثرگذاری:

طراحان وب با ایجاد تجربه‌های کاربری بهتر، می‌توانند بر روی رضایت و رفتار کاربران تأثیر گذار باشند و به بهبود عملکرد وبسایت‌ها یا برنامه‌های مختلف کمک کنند.

به طور کلی، طراحان وب از مزایای زیادی برخوردار هستند که شامل فعال بودن در حوزه فناوری، خلاقیت، انعطاف پذیری در زمان کاری، درآمد مناسب، اثرگذار بودن و فرصت‌های شغلی متعدد می‌شود.

 

معایب طراحی سایت

شغل طراحی سایت با مزایا و فواید زیادی همراه است، اما همانند هر شغل دیگری، معایب نیز دارد. در زیر به برخی از معایب این حرفه اشاره می‌کنیم:

۱٫ فشار زمانی:

در زمینه طراحی سایت، معمولاً دستورکارها و پروژه‌ها دارای مهلت‌های زمانی محدودی هستند. این موضوع می‌تواند باعث فشار زیاد بر روی طراحان سایت شود و باعث افزایش استرس و کاهش کیفیت کار شود.

۲٫ تغییرات مکرر:

گاهی اوقات مشتریان یا کارفرمایان تغییرات مکرر و ناگهانی در طرح وبسایت می‌خواهند که ممکن است باعث اختلافات و تغییرات پی در پی در پروژه شود و باعث افزایش هزینه و زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه شود.

۳٫ تکنولوژی‌های جدید:

صنعت طراحی وب به سرعت در حال تغییر و به روز شدن است و طراحان باید همواره با تکنولوژی‌های جدید و روش‌های بهینه‌سازی سایت آشنا باشند. این موضوع ممکن است نیازمند آموزش و یادگیری مداوم باشد.

۴٫ ارتباط مستقیم با مشتریان:

طراحان سایت باید قابلیت بالقوه برقراری ارتباط خوب با مشتریان و تفسیر نیازهای آن‌ها را داشته باشند. این موضوع ممکن است باعث پیچیدگی در ارتباطات و تفسیر نادرست نیازهای مشتریان شود.

۵٫ رقابت شدید:

صنعت طراحی وب دارای رقابت شدید و گسترده‌ای است که ممکن است باعث کاهش قابلیت رقابتی و سخت‌تر شدن فرصت‌های شغلی برای طراحان سایت شود.

در نهایت، هر شغلی همچون طراحی سایت دارای مزایا و معایب خود است. برای موفقیت در این حوزه، طراحان باید تلاش کنند تا با چالش‌ها و معایب روبرو شده و روش‌های مناسب برای مدیریت آن‌ها را پیدا کنند.

 

نتیجه گیری

طراحی سایت و کسب درآمد از آن شغلی مدرن است که می تواند درآمد خوبی را برای شما به ارمغان آورد اما مانند تمام شغل های دیگر سختی های خودش را نیز دارد و شما اگر قصد کار در این زمینه را دارید باید تمام سعی خود را در کسب مهارت و آموزش دیدن توسط افراد حرفه ای بکنید.

اهمیت شغل طراحی وب در دنیای امروز بسیار زیاد است و انکار نشدنی است. این شغل به شما این امکان را می دهد که در هر جای دنیا که باشید بتوانید چه به صورت مستقل و یا در شرکت ها شروع به کار کنید و درآمد مناسبی کسب کنید.

پس اگر علاقه مند به حرفه ی طراحی وب سایت هستید هر چه سریع تر برای آموزش این مهارت پر کاربرد اقدام کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش طراحی سایت کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]