دیجیتال مارکتر کیست؟

فهرست مطالب

مارکتینگ یکی از اساسی ترین کارها در یک تجارت است، زیرا باعث جلب توجه افراد می شود. در این مقاله به بررسی این سوال مهم که  “دیجیتال مارکتر کیست؟” می پردازیم.

 

دیجیتال مارکتر کیست؟

 

دیجیتال مارکتر
دیجیتال مارکتر

 

مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟

مارکتینگ یا بازاریابی عمل جلب رضایت و حفظ مشتریان است. مارکتینگ یکی از اجزای اصلی بازرگانی است.

بازاریابی معمولاً توسط فروشنده که معمولاً یک خرده فروش یا تولید کننده می باشد، انجام می شود. محصولات را می توان برای سایر مشاغل یا مستقیماً برای مصرف کنندگان به بازار عرضه کرد.
گاهی اوقات فروشنده ها بازاریابی را به شرکت های بازاریابی اختصاصی یا آژانس های تبلیغاتی می سپارند. بعضی اوقات نیز، یک انجمن صنفی یا سازمان دولتی به نمایندگی از سایر صنایع، محصولات یک منطقه خاص را به عنوان یک مقصد گردشگری تبلیغ می کند.

 

مارکتر یا بازاریاب کیست؟

 

مارکتر یا بازاریاب
مارکتر یا بازاریاب

 

بازاریاب یا مارکتر شخصی است که محصولات و خدمات یک سازمان را تبلیغ می کند.

آنها استراتژی هایی را کشف می کنند که می توانند فروش و درآمد را افزایش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که این استراتژی ها با نیازهای مشتریان و همچنین تقاضای بازار همسو هستند.

برخی از وظایف یک بازاریاب عبارتند از:

  • تعیین اهداف
  • تقسیم بندی های مناسب
  • پرداختن به مخاطبان هدف از طریق شیوه های ارتباطی
  • برقراری رابطه با مشتریان
  • ایجاد محتوا
  • تعیین اولویت ها
  • طراحی کمپین ها

 

اهمیت یک بازاریاب

موفقیت مالی هر سازمانی به بازاریابی یا مارکتینگ بستگی دارد. هر چه مردم بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات بدانند، علاقه بیشتری به خرید آن پیدا می کنند. به همین علت وجود بازاریاب یا مارکتر برای پیشرفت هر سازمانی بسیار اهمیت دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند. دیجیتال مارکتینگ استفاده از وب سایت ها، برنامه ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات است.

اصول بازاریابی دیجیتال تا حد زیادی مشابه با اصول بازاریابی سنتی است. دیجیتال مارکتینگ اغلب به عنوان یک راه حل اضافی برای شرکت ها در نظر گرفته می شود. شرکت ها اغلب تکنیک های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می کنند.

محبوبیت بازاریابی دیجیتال با گسترش اینترنت در دهه 1990 میلادی آغاز شد. از آنجایی که پلتفرم‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده می‌شوند و مردم به‌طور فزاینده‌ای از دستگاه‌های دیجیتال به‌ جای بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی استفاده می‌کنند، کمپین‌های بازاریابی دیجیتال رایج شده‌اند.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از طریق روش های غیراینترنتی مانند تبلیغ های تلویزیونی، پیامک های تلفن‌های همراه، تماس‌های تلفنی و آهنگ‌های زنگ تلفن همراه نیز گسترش می‌یابد. گسترش کانال‌های غیراینترنتی، بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز می‌کند.

 

دیجیتال مارکتر کیست؟

به طور کلی، یک بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر مسئول استفاده از انواع کانال های دیجیتال برای ایجاد آگاهی از برند است.

کانال های دیجیتال عبارتند از:

  • وب سایت های شرکت
  • شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک (Facebook)، یوتیوب (Youtube)، اینستاگرام (Instagram) و …
  • موتورهای جستجو از جمله گوگل (Google)
  • ایمیل (Email)
  • برنامه های موبایل مانند تیک تاک (TikTok)، واتس اپ (WhatsApp) و …
  • تبلیغات نمایشی آنلاین
  • وبلاگ ها

 

فراتر از این، یک بازاریاب دیجیتال همچنین باید از تجزیه و تحلیل های قابل اندازه گیری برای شناسایی نقاط ضعف و یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد در این کانال ها استفاده کند.

 

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

دو روش بازاریابی وجود دارد. یکی بازاریابی سنتی که یک نوع بازاریابی کلاسیک است و دیگری بازاریابی دیجیتال که نوعی بازاریابی مدرن است.

بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ دو رویکرد متفاوت برای بازاریابی هستند که هدف آنها دستیابی به اهداف مشابه است. این اهداف شامل تبلیغ کالاها و خدمات و دستیابی به مخاطبان هدف می باشد.

بازاریابی سنتی یک رویکرد بازاریابی است که از روش‌های مرسوم برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می‌کند. با این حال، بازاریابی دیجیتال از پلتفرم‌های آنلاین و فناوری‌های دیجیتال برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می‌کند. هر دو روش بازاریابی شامل بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، انتخاب بین هر دو کاملاً به افراد و مشاغلی که می خواهند از آن استفاده کنند بستگی دارد.

 

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

 

شغل‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ
شغل‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ

 

یک سوال مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:  “چه مشاغلی در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟”

حوزه دیجیتال مارکتینگ مشاغل متعددی را ارائه می دهد، از موقعیت های ابتدایی گرفته تا نقش های اجرایی. در این مقاله 16 موقعیت شغلی محبوب در صنعت بازاریابی دیجیتال بیان شده است.

 

1. مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول نظارت بر تمام جنبه های استراتژی های بازاریابی دیجیتال یک کسب و کار است. این نقش شامل:

  • مدیریت کمپین ها
  • بودجه بندی و پیش بینی کمپین
  • نظارت بر عملکرد
  • بهینه سازی استراتژی ها برای دستیابی به نتایج بهتر

 

مدیران بازاریابی دیجیتال باید دانش صنعتی پیشرفته، سابقه تجزیه و تحلیل و تجربه گزارش و مهارت های سازمانی قوی داشته باشند. آنها همچنین باید با چندین کانال موجود مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا و بازاریابی تأثیرگذار آشنا باشند. همانطور که از نام آن پیداست، مدیران بازاریابی دیجیتال اغلب بر تیم های خلاق و فنی مختلف نظارت دارند. بنابراین مهارت های رهبری قوی برای این نقش ضروری است.

 

2. مدیر بازاریابی اینفلوئنسر

مدیران بازاریابی اینفلوئنسر مسئول تحقیق در مورد افراد تأثیرگذار، توسعه کمپین ها و شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای یک محصول یا برند هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ بخش نسبتا جدیدی از صنعت بازاریابی دیجیتال است. اینفلوئنسر مارکتینگ با رسیدن به درآمد 13.8 میلیارد دلاری در سال 2021 میلادی، ثابت کرده است که در ارتباط برندها با مخاطبان مختلف در سراسر جهان بسیار مؤثر است. با در دسترس قرار گرفتن کانال های جدید، مدیران اینفلوئنسر مارکتینگ باید با آخرین روندها، پلتفرم ها و KPI ها برای اندازه گیری عملکرد و بهینه سازی کمپین ها آشنا باشند.

 

3. طراح UX

اصطلاح (UX) به نحوه تعامل یک فرد با یک وب سایت، برنامه یا محصول اشاره دارد. پس طراحان UX مسئول اطمینان از این هستند که این تعامل تا حد امکان یکپارچه و لذت بخش باشد تا مشتریان مجدد بازگردند.

برای موثر بودن در این نقش، طراحان UX باید:

  • نحوه تعامل کاربران مختلف با وب سایت ها را درک کنند.
  • با روندهای صنعت و بهترین شیوه ها آشنا باشید.
  • مهارت های فنی برای ایجاد طرح هایی که هم از نظر بصری جذاب و هم کاربردی هستند را داشته باشند.

 

طراحان UX اغلب به ترکیبی از مهارت های تحلیلی، خلاقانه و ارتباطی نیاز دارند.

 

4. طراح UI

طراح رابط کاربری (UI) شخصی است که رابط کاربری گرافیکی یک برنامه یا وب سایت را طراحی می کند. به عنوان مثال، هنگامی که به یک وب سایت یا یک برنامه در تلفن همراه خود دسترسی پیدا می کنید، معمولاً یک رابط گرافیکی وجود دارد که به شما امکان می دهد حرکت کنید و به هدف خود برسید. طراحان UI عناصر تعاملی را ایجاد و بهینه سازی می کنند تا کار کاربر را ساده تر کنند.

 

5. مدیر بازاریابی ایمیلی

 

مدیر بازاریابی ایمیلی
مدیر بازاریابی ایمیلی

 

بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. زیرا به افزایش آگاهی از برند کمک می کند. شرکت ها به دلایل مختلفی از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. از بازاریابی ایمیلی برای ایجاد روابط با مشتریان، انجام نظرسنجی و افزایش فروش استفاده می شود.

مدیران بازاریابی ایمیلی مسئول ایجاد کمپین هایی هستند که به کسب و کار کمک می کند تا به اهداف خود برسد. آن‌ها از تکنیک‌هایی مانند استراتژی‌های هدف‌گذاری جمعیتی برای ارتباط برندها و محصولات با افزایش آگاهی از برند یا افزایش نرخ تبدیل استفاده می‌کنند.

 

6. متخصص تجارت الکترونیک

متخصصان تجارت الکترونیک مسئول توسعه و اجرای استراتژی هایی هستند که به کسب و کارها کمک می کند فروش آنلاین خود را افزایش دهند. این می تواند شامل ایجاد محتوا برای بهینه سازی صفحات محصول، تجزیه و تحلیل داده های مشتری برای تعیین نیازهای خریداران و راه اندازی کمپین هایی برای هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت باشد.

متخصصان تجارت الکترونیک باید درک خوبی از اصول بازاریابی و تجزیه و تحلیل و همچنین دانش طراحی و توسعه وب داشته باشند. آنها همچنین باید با درگاه های پرداخت و پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند شاپیفای (Shopify) و مجنتو (Magento) آشنا باشند.

 

7. تحلیلگر داده

حتی موفق ترین کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیز می توانند از بهینه سازی بهره ببرند و اینجاست که تحلیلگران داده وارد عمل می شوند. تحلیلگران داده مسئول جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف برای درک نحوه تعامل مشتریان با یک کسب و کار و اطلاع رسانی درباره تصمیم گیری در مورد استراتژی های بازاریابی هستند.

تحلیلگران داده باید مهارت های آماری قوی، تجربه کار با نرم افزارهای تجزیه و تحلیل و زبان های برنامه نویسی و توانایی تفسیر و تجسم داده ها به روش های معنی دار را دارا باشند. آن‌ها همچنین باید بتوانند یافته‌های خود را به گونه‌ای به اشتراک بگذارند که برای سایر اعضای تیم، مشتریان و ذینفعان قابل درک باشد.

 

8. کپی رایتر

هدف کپی رایتینگ ایجاد محتوای جذابی است که موردپسند مخاطبان هدف باشد. کپی‌رایترها باید بتوانند نسخه‌ای واضح و قانع‌کننده بنویسند که توجه خواننده را جلب کرده و او را تشویق به انجام یک عمل مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید از یک مجموعه کند.

کپی رایترها باید ذهنی خلاق داشته باشند. آنها معمولاً با سایر اعضای تیم مانند طراحان گرافیک و استراتژیست های محتوا برای ایجاد کمپین های مشترک همکاری می کنند.

 

9. مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی

امروزه تقریباً همه ی افراد تجربه تعامل با پلتفرم های رسانه های اجتماعی را داشته اند. از این نظر شرکت ها به طور روزافزون از این بازار بزرگ برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.

مدیران بازاریابی رسانه های اجتماعی از پلتفرم های مختلفی مانند لینکدین (Linkedin)، فیس بوک (Facebook)، اینستاگرام (Instagram)، توییتر (twitter) یا ایکس (X) و …  برای ایجاد روابط با مشتریان و تبلیغ محصولات و خدمات شرکت ها استفاده می کنند.

وظایف یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • توسعه استراتژی هایی برای جذب مخاطبان در چندین پلتفرم
  • تولید و انتشار محتوا
  • تجزیه و تحلیل نتایج کمپین ها برای بهینه سازی و در نتیجه عملکرد بهتر

 

مدیران رسانه های اجتماعی اغلب به صورت متقابل با تیم های بازاریابی، طراحی و محتوا کار می کنند و اغلب در خط مقدم ابتکارات بازاریابی دیجیتال یک شرکت هستند.

 

برای مشاهده مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت لطفا کلیک کنید.

 

10. مدیر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی دیجیتال امروزه است. زیرا به شرکت ها کمک می کند تا روابط معناداری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. مدیران محتوا مسئول استراتژی، ایجاد، مدیریت و انتشار محتوایی هستند که با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تعامل را افزایش می‌دهد.

بازاریابان محتوا برای ایجاد محتوای مرتبط و جذاب باید درک دقیقی از مخاطبان هدف داشته باشند. آنها همچنین باید در مورد روندهای صنعت بازاریابی دیجیتال به روز بمانند تا بتوانند محتوایی ایجاد کنند که با مخاطبان خود همراه شود.

وظایف این نقش شامل موارد زیر است:

  • نگارش، ویرایش و تصحیح مطالب
  • کار با طراحان برای ایجاد تصاویر بصری برای وب سایت های مشتریان
  • هماهنگی تیم های تولید محتوا برای اطمینان از اینکه آنها می توانند تمام محتوا را به سرعت تحویل دهند.

 

11. متخصص بازاریابی پولی

بازاریابی پولی یا جستجوی پولی شامل اجرای کمپین ها در پلتفرم هایی مانند گوگل ادز (google Ads) و تبلیغات مایکروسافت (Microsoft) و همچنین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (Facebook) و اینستاگرام (Instagram) است. شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت پول به موتورهای جستجو برای قرار دادن آنها در مکان‌های بالاتر، به رتبه‌های بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجوی مرتبط (SERP) دست یابند. محبوب ترین استراتژی جستجوی پولی تبلیغات، پرداخت به ازای کلیک (PPC) است.

متخصصان بازاریابی پولی باید در مورد پلتفرم های مختلف و قابلیت های هدف آنها آگاه باشند. برای ارائه موثرترین بهینه‌سازی‌ها، آن‌ها همچنین باید با مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) برای PPC، مانند نرخ کلیک (CTR)، هزینه به ازای هر کلیک و نرخ تبدیل آشنا باشند.

از آنجایی که فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید دائماً در حال توسعه هستند، متخصصان بازاریابی پولی باید برای رقابت باقی بمانند. این نقش مستلزم درک استراتژی های مختلف مناقصه، تکنیک های بودجه بندی و توانایی تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود کمپین ها است.

 

12. متخصص سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تضمین می کند که موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) می توانند یک وب سایت خاص را پیدا کنند. متخصصان سئو از تکنیک هایی مانند جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی وب سایت برای ایجاد لینک و تولید محتوا برای بهبود رتبه شرکت در صفحات نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند.

متخصصان سئو معمولاً درک دقیقی از الگوریتم‌ها و عوامل رتبه‌بندی مورد استفاده توسط موتورهای جستجوی اصلی، علاوه بر آگاهی از روندهای فعلی سئو دارند.

 

13. مدیر پروژه دیجیتال

مدیران پروژه مسئول نظارت بر پروژه های بازاریابی دیجیتال هستند. آنها به عنوان نقطه تماس بین اعضای تیم عمل می کنند و اطمینان حاصل می کنند که پروژه ها را به موقع و مطابق با نظرات مشتری انجام می دهند.

مدیران پروژه های دیجیتال باید بسیار سازماندهی شده و دارای مهارت های ارتباطی قوی برای مدیریت موثر افراد و منابع باشند. مدیران پروژه های دیجیتال از استراتژی ها و ابزارهایی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و … در تحقق اهداف تجاری خود موفق هستند.

 

14. توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان وب مسئول ساخت، نگهداری و به روز رسانی وب سایت ها هستند. آنها باید اصول UX و طراحی ها را درک کنند و تجربه کار با زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت (JavaScript)، سی اس اس (CSS)، اچ تی ام ال (HTML) و پی اچ پی (PHP) را داشته باشند.

این نقش مستلزم مهارت های فنی قوی و توانایی عیب یابی هر مشکلات است. بنابراین دانش فنی، خلاقیت و مهارت های حل مسئله برای این شغل ضروری است.

 

15. طراح گرافیک

طراحان گرافیک مسئول ایجاد تصاویری هستند که به کسب و کار کمک می کند تا برجسته شود و توجه مخاطبان هدف خود را به خود جلب کند. طراحی گرافیک یک زمینه بسیار خلاقانه است. بنابراین طراحان گرافیک باید به روز بمانند.

یک طراح گرافیک ممکن است نیاز به ایجاد لوگو، تبلیغات بنر، اینفوگرافیک یا طراحی وب سایت داشته باشد. بنابراین داشتن چشم خلاق برای جزئیات همراه با مهارت های فنی قوی برای این نقش ضروری است.

 

16. استراتژیست محتوا

استراتژیست های محتوا به ایجاد محتوایی کمک می کنند که اهداف یک شرکت را برآورده کند و با مخاطبان هدف آنها همراه شود. استراتژیست‌های محتوا باید بدانند که چگونه رسانه‌ای ایجاد کنند که کسب‌وکارها را با مخاطبان هدف خود پیوند دهد.

وظایف شغلی استراتژیست های محتوا عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • هماهنگی با تیم های بازاریابی برای توسعه استراتژی های محتوای موثر
  • ایجاد تقویم محتوا برای اطمینان از انتشار به موقع محتوا
  • ارزیابی محتوای موجود و ارائه توصیه هایی برای بهبود آن
  • گزارش عملکرد محتوا
  • بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
  • یادگیری از کمپین های گذشته و بهینه سازی ابتکارات آینده

 

مهارت‌ها و مسئولیت های شغلی بازاریاب دیجیتال

 

مهارت‌های بازاریاب دیجیتال
مهارت‌های بازاریاب دیجیتال

 

نقش یک بازاریاب دیجیتال، توسعه، پیاده سازی و مدیریت استراتژی های بازاریابی آنلاین برای ترویج محصولات، خدمات یا برندها با استفاده از کانال های دیجیتال مختلف است. بازاریابان دیجیتال از اینترنت و فناوری برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف، افزایش نرخ تبدیل و دستیابی به اهداف تجاری استفاده می کنند. مسئولیت‌های خاص یک بازاریاب دیجیتال می‌تواند بر اساس سازمان، صنعت و تخصص متفاوت باشد.

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ موفق دارای مهارت های متنوعی است. این مهارت ها برای ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار ضروری هستند. در این مقاله  چند مهارت ضروری که یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید داشته باشد، بیان می شود.

 

1. توسعه استراتژی

دیجیتال مارکترها استراتژی های بازاریابی جامعی را ایجاد می کنند که با اهداف کلی سازمان همسو باشد. آنها مخاطبان هدف را شناسایی می کنند، روندهای بازار را تجزیه و تحلیل می کنند و موثرترین کانال ها و تاکتیک های دیجیتال را برای دستیابی به مشتریان بالقوه انتخاب می کنند.

 

2. ایجاد و مدیریت محتوا

ایجاد محتوای جذاب و مرتبط بخش کلیدی بازاریابی دیجیتال است. این شامل نوشتن پست های وبلاگ، ایجاد ویدئو، طراحی گرافیک و مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی است. محتوا باید با مخاطب هدف همراه شود و پیام برند را منتقل کند.

 

3. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بازاریابان دیجیتال یا دیجیتال مارکترها، محتوا و ساختار وب سایت را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه می کنند. این شامل جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه، ساخت لینک و نظارت بر تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو است.

 

4. مدیریت رسانه های اجتماعی

مدیریت پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ایجاد و حفظ حضور برند بسیار مهم است. دیجیتال مارکترها استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی را توسعه می‌دهند، تقویم‌های محتوا ایجاد می‌کنند، با دنبال‌کنندگان همراه می‌شوند و از تبلیغات پولی برای دستیابی به اهداف خاص خود استفاده می‌کنند.

 

5. بازاریابی ایمیلی

ایجاد ارتباطات ایمیلی موثر به حفظ روابط با مشتری کمک می کند. دیجیتال مارکترها قالب‌های ایمیل را طراحی می‌کنند، محتوای قانع‌کننده ایجاد می‌کنند، فهرست‌های ایمیل را تقسیم‌بندی می‌کنند و عملکرد کمپین را ارزیابی می‌کنند.

 

6. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

دیجیتال مارکترها از پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات رسانه های اجتماعی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند استفاده می کنند. آنها بودجه ها را مدیریت می کنند، نسخه تبلیغاتی ایجاد می کنند، کلمات کلیدی را انتخاب می کنند و عملکرد تبلیغات را نظارت می کنند تا از بازگشت سرمایه مثبت اطمینان حاصل کنند.

 

7. تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش

دیجیتال مارکترها داده ها را از منابع مختلف، مانند تجزیه و تحلیل وب سایت، رسانه های اجتماعی و پایگاه های ایمیلی تجزیه و تحلیل می کنند. آنها از این داده ها برای اندازه گیری اثر بخشی استراتژی های بازاریابی و تصمیم گیری آگاهانه برای بهینه سازی کمپین های آینده استفاده می کنند.

 

8. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهبود کارایی کمپین های بازاریابی دیجیتال یک هدف بزرگ است. در این زمینه دیجیتال مارکترها فعالیت هایی را برای بهبود تجربه کاربر فراهم می کنند.

 

9. اتوماسیون بازاریابی

دیجیتال مارکترها با استفاده از ابزارها و پلتفرم‌ها، کارهای تکراری مانند زمان‌بندی ایمیل، پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و … را خودکار می‌کنند. این باعث صرفه جویی در زمان و تضمین پیام رسانی مداوم می شود.

 

10. به روز بودن

چشم انداز دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تغییر است. دیجیتال مارکترها باید از آخرین روندها، الگوریتم‌ها و فناوری‌ها مطلع باشند تا استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود را بر این اساس تطبیق دهند.

 

11. همکاری

دیجیتال مارکترها اغلب با طراحان، توسعه دهندگان، سازندگان محتوا و تیم های فروش همکاری نزدیک دارند تا از یک استراتژی بازاریابی منسجم اطمینان حاصل کنند.

 

12. داشتن مهارت های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی نوشتاری و کلامی قوی برای انتقال مؤثر پیام‌ها، تعامل با مخاطبان و همکاری با اعضای تیم یکی از توانایی های مهم برای دیجیتال مارکترها است.

 

13. مدیریت برند

بازاریابان دیجیتال در حفظ و افزایش اعتبار آنلاین برند نقش مهمی دارند. آنها برای مدیریت بازاریابی برند با مشتریان ارتباط برقرار می کنند.

 

14. پلتفرم های تبلیغات دیجیتال

داشتن مهارت در استفاده از پلتفرم های مختلف تبلیغات دیجیتال از جمله تبلیغات فیس بوک (Facebook)، تبلیغات اینستاگرام (Instagram)، تبلیغات گوگل (Google)، تبلیغات لینکدین (Linkedin) و غیره.

 

15. مبانی طراحی خلاق

مهارت های اولیه طراحی برای ایجاد یا تغییر تصاویر برای پست های رسانه های اجتماعی، تبلیغات و سایر محتوای دیجیتال.

 

16. درک HTML پایه

توانایی درک اچ تی ام ال (HTML) و توانایی به روز رسانی ساده وب سایت، عیب یابی مشکلات و همکاری مشترک با توسعه دهندگان وب.

 

17. درک UX/UI

آشنایی با اصول تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) برای ایجاد دارایی های دیجیتالی کاربر پسند و از نظر بصری جذاب.

 

18. سازگاری

با توجه به ماهیت پویای دیجیتال مارکتینگ، تغییرپذیری و انطباق سریع با روندها، فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید بسیار مهم است.

 

19. ذهنیت مشتری محور

درک رفتار، نیازها و ترجیحات مشتری برای تنظیم استراتژی های بازاریابی که با مخاطب هدف همراه می شود.

 

 

درآمد مشاغل دیجیتال مارکتینگ

 

درآمد مشاغل دیجیتال مارکتینگ
درآمد مشاغل دیجیتال مارکتینگ

 

دستمزد نقش های مختلف بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی متفاوت است. عوامل مختلفی بر میزان درآمد دیجیتال مارکترها تاثیر دارد. بعضی از این عوامل در این مقاله بررسی می شوند.

 

چه عواملی بر دستمزد بازاریابی دیجیتال شما تأثیر می گذارد؟

1. تحصیلات بازاریاب دیجیتال

برای برخی از مشاغل دیجیتال مارکتینگ، داشتن مدرک لیسانس، مدرک تحصیلات تکمیلی یا گواهینامه در مهارت های با اولویت بالا منجر به حقوق بالاتر می شود. رشته های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ شامل تجارت، بازاریابی، ارتباطات و روابط عمومی است.

 

2. تجربه بازاریاب دیجیتال

سابقه شما در بازاریابی دیجیتال ممکن است در میزان درآمد شما نقش مهمی داشته باشد. تجربه ممکن است شامل کار رسمی یا بازاریابی دیجیتال برای کار شخصی خود فرد باشد.

 

3. نقش بازاریاب دیجیتال

موقعیت های پیشرفته در بازاریابی دیجیتال، مانند مدیر بازاریابی دیجیتال، حقوق پایه بالاتری نسبت به موقعیت های مبتدی تر مانند متخصص بازاریابی دیجیتال دریافت می کنند.

 

4. مهارت های بازاریاب دیجیتال

داشتن مهارت های کلیدی بازاریابی دیجیتال شما را به یک نامزد شغلی جذاب با درآمد پایه بالاتر تبدیل می کند. علاوه بر این، بهتر است با استخدام کنندگان و مدیران استخدام در مورد اینکه چگونه مجموعه مهارت های شما در پیشبرد کار و هدف تاثیرگذار است صحبت کنید. این کار ممکن است در افزایش حقوق پایه شما تاثیرگذار باشد.

 

5. شرکت استخدام کننده بازاریاب دیجیتال

دستمزدها بسته به اندازه شرکت، بودجه بازاریابی و اهداف تجاری متفاوت خواهد بود. سایت کاریابی گلسدور (Glassdoor)، یک وب سایت آمریکایی است که در آن کارمندان فعلی و سابق به طور ناشناس شرکت ها را بررسی می کنند.

این سایت تخمین می زند که شرکت‌هایی مانند آمازون (Amazon)، سیسکو سیستمز (Cisco) و دیزنی (Disney) به مدیران بازاریابی دیجیتال حقوق بالای 100000 دلار ارائه می‌دهند، در حالی که سازمان‌های کوجک تر پایه حقوق پایین تر دارند.

 

6. صنعت هدف بازاریاب دیجیتال

به طور مشابه، صنعتی که در آن کار می کنید بر پایه حقوق شما تأثیر می گذارد. گلسدور (Glassdoor) گزارش می دهد که یک مدیر بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده در خدمات مالی می تواند میانگین حقوق پایه 98227 دلاری داشته باشد. در حالی که یک مدیر بازاریابی دیجیتال در آموزش حقوق پایه 79907 دلار دریافت می کند.

 

7. شهر اشتغال بازاریاب دیجیتال

حقوق دیجیتال مارکترها در شهرهای مختلف متفاوت است. به طور معمول در شهرهای بزرگ مانند پایتخت، دیجیتال مارکترها حقوق پایه بالاتری دریافت می کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

 

چکیده

بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند. بازاریاب یا مارکتر شخصی است که محصولات و خدمات یک سازمان را تبلیغ می کند. یک بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر مسئول استفاده از انواع کانال های دیجیتال برای ایجاد آگاهی از برند است.

دستمزد نقش های مختلف بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی متفاوت است. عوامل مختلفی بر میزان درآمد دیجیتال مارکترها تاثیر دارد.

 

برای مشاهده مقاله اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ لطفا کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]